יהודי ארה"ב זועמים: "ארץ נהדרת" לועגת לנו

המערכון הסאטירי על פרויקט "תגלית" הצליח לעורר את זעמן של הקהילות היהודיות בארה"ב. "זה הרס עצמי כלפי ציבור שאוהד ומחבק את ישראל לאורך כל השנים", טוענים שם

חדשות כיפה אורי פולק 02/02/12 10:29 ט בשבט התשעב

יהודי ארה"ב זועמים: "ארץ נהדרת" לועגת לנו
יחצ, צילום: יחצ

הקהילות היהודיות בארה"ב מביעות מורת רוח מהמערכונים הסאטיריים של תוכנית "ארץ נהדרת". בעונת השידורים האחרונה של התוכנית מבית "קשת", אשר חזרה לשידוריה לפני כשבועיים, מוצג מערכון סאטירי קבוע על פרויקט "תגלית", במסגרתו מגיעים צעירים יהודים מארה"ב לביקור בן שבועיים בישראל.

במאמר שהתפרסם השבוע במגזין "טאבלט" המיועד לקוראים יהודים בצפון אמריקה, נכתב כי "הדמויות שנבחרו לייצג את הפנים של יהדות ארה"ב הן או גרוטסקיות של 'שמן עם אוצר מילים מוגבל' ושחקן אחר המגלם בחורה מכוערת שנשמעת כמו בובת צעצוע של כלבים".

במאמר נכתב כי הרושם שנוצר מהמערכונים הוא שהתסריטאים "בחרו בציבור היהודי אמריקאי כמטרה נוחה ללעג, עוד תיירים פתיים, רכרוכיים". לטענת הכותב, המערכונים הם פשוט "הרס עצמי כלפי ציבור שעל פניו אוהד ומחבק את ישראל לאורך כל השנים. זה מצחיק מצד התוכנית לצחוק על חשבונם של צעירים שהשקיעו ארבע שנים בלימודים אקדמאים בקולג'ים לעומת עבודת משרד בשירות הצבאי, שזה לרוב מה שהישראלים עושים בצה"ל".

דורון קרני, סמנכ"ל השיווק הבינלאומי של פרויקט "תגלית", טען בתגובה כי "ארץ נהדרת, תכנית הסאטירה הפופולרית והבולטת בישראל, החליטה לשים את תגלית על סדר יומה, וזאת כפרויקט הציוני המוביל בעולם. 'תגלית' הינה חלק בלתי נפרד מן התרבות הישראלית ועל כן טבעי לנו שבתור כך ארץ נהדרת בחרה להתייחס אליה".

מ"קשת" נמסר בתגובה לטענות הקהילות היהודיות בארה"ב כי "המערכון מתייחס בעיקר בביקורת על החברה הישראלית שמנצלת את תמימותם ואהדתם המוחלטת של הצעירים האמריקנים. קיבלנו הרבה מאוד תגובות מבוגרי 'תגלית' שמצאו את המערכונים משעשעים ביותר".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן