נתפס ברשת: אריאל שנבל

יש לו חשבון בטוויטר אבל הוא מעולם לא צייץ, והסיבה היחידה בגללה הוא זמין כל היום היא הבוס שלו. אריאל שנבל משיב לשאלון

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 06/07/11 15:25 ד בתמוז התשעא

נתפס ברשת: אריאל שנבל
אריאל שנבל, צילום: אריאל שנבל

אריאל שנבל (36), הוא עיתונאי ב"מקור-ראשון", כיום עורך-משנה ובעל טור במגזין "מוצ"ש". בעבר הקים יחד עם רועי שרון את "nrg-יהדות" ואף ייסד את עיתון האינטרנט הסאטירי "במחתרת". בעברו הרחוק יותר כתב את תכנית הרדיו של דידי הררי וניהל את אתר האינטרנט של "רדיו ללא הפסקה". במקביל לעבודתו בעיתון אריאל שנבל כותב לטלוויזיה, בין השאר לתכניות "מועדון לילה" ו"צחוק מעבודה". יש לו תואר ראשון בתקשורת ובימים אלה הוא מסיים תואר שני בהיסטוריה אמריקאית. אריאל שנבל מתגורר בפתח-תקווה, נשוי אב לשניים.


בביתו של שנבל תוכלו למצוא ארבעה מחשבים. אחד נייד המשתמש לעבודה, שניים נוספים לכל אחד מבני הזוג, ועוד נייד המשמש כנייח - "הבטריה שלו גמורה שאין דברים כאלה".

הפעם הראשונה

הפעם הראשונה שאני פותח את המחשב מתרחשת מוקדם בבוקר, בערך חצי שעה אחרי שראשון הילדים מתעורר, להלן חמש וחצי בבוקר.

שולחן עבודה

זה יישמע קלישאתי ובנאלי, אבל על שולחן העבודה במחשב נמצאות תמונות של הילדים שלי. מה שפחות בנאלי הוא, שניסיתי להיזכר מה היו תמונות שולחן העבודה לפני שהם נולדו, ואני ממש לא מצליח להיזכר. אני משער שזה מה שקורה לזיכרון במקרי חוסר שינה כרוני, שגם הוא, כמה לא מפתיע, קשור לשניים המככבים על שולחן העבודה.

דף הבית

דף ריק. הרבה אנשים לא יודעים איך לעשות את זה, כי בדרך-כלל יש ברירת מחדל של מייקרוסופט. בכל מקרה, דף ריק כדף בית מעלה את האקספלורר מהר יותר מכל אופציה אחרת.

באיזה מכשיר טלפון ניייד אתה משתמש?

אני חושש לתת את הדגם המדויק, כי יש סיכוי שיבואו לקחת אותו בכוח ממוזיאון הסלולרי הבינלאומי. לדעתי מדובר במכשיר דור 0.2. התשובה לחלק השני של השאלה, נדמה לי, מובנת מאליה. מדבר, וגם זה בקושי רב.

כמה שעות אתה מעריך שאתה גולש ביום?

גלישה היא עניין מתעתע. כשאני מתחבר לתחנת רדיו מטנסי המשדרת אלטרנטיב-קאנטרי ומאזין לה במשך שלוש שעות, אבל בינתיים עובד רק על וורד, האם זה נקרא לגלוש? אני מעריך את הגלישה היומית נטו שלי בשעתיים.

משחקי מחשב?

לא. לא מסוגל לראות בכלי העבודה שלי כלי למשחקים. לכל דבר יש את התפקיד שלו. נכון, תפיסה קצת מיושנת, אבל היי, תחזרו לסעיף השואל איזה סלולרי יש ברשותי ותבינו שזה לא באמת מפתיע.

רשתות חברתיות?

יש לי חשבון פייסבוק, רק שלמעשה הוא סגור. כשמשהו עובר על גדותיו ונהיה סביבו אובר-באזז, אני משתדל להתרחק. יש לי גם חשבון טוויטר, מעולם לא צייצתי בו, אפילו לא ציוץ קטנטן.

כמה פעמים ביום אתה מוצא את עצמך בודק אימיילים?

המון. במסגרת העבודה, שבה אני עובד בעיקר עם אנשים הנמצאים פיזית מחוץ למערכת העיתון, אין ברירה אחרת. כל כמה דקות. לא חשוב לי להיות זמין. לבוס שלי חשוב שאהיה.

מסמס?

כמעט ולא יוצא לי לשלוח עצמאית סמסים - אני מעדיף להתקשר ולדבר. התשובה, אם כן, תלויה במספר הסמסים שקיבלתי באותו יום ושאליהם אני בד"כ חוזר בסמס.