Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
"תאיר" יוכר כתיאטרון ציבורי? - כיפה

"תאיר" יוכר כתיאטרון ציבורי?

בערב שקיים התיאטרון הדתי "תאיר", ציינה ח"כ ציפי חוטובלי כי בכוונתה לפעול על מנת להביא לכך ש"תאיר" יוכר כתיאטרון ציבורי ויזכה לתקצוב ממשלתי

חדשות כיפה אורי פולק 09/03/11 00:00 ג באדר ב'

"תאיר" יוכר כתיאטרון ציבורי?
יחצ, צילום: יחצ

האם התיאטרון הדתי "תאיר" יהפוך לתיאטרון ציבורי הממומן על ידי המדינה? אמש (ג), עם העלאת ההצגה "יודפת" על ידי אנשי התיאטרון, הודיעה חברת הכנסת ציפי חוטובלי כי בכוונתה לפעול על מנת להביא לכך ש"תאיר" יוכר כתיאטרון ציבורי.

חוטובלי ציינה כי "במשך שנים נזנחה התרבות העברית. אמנם כתבו בעברית אבל החמיצו את התרבות העברית עצמה". לדעתה "היום אנו נמצאים בתקופה של רנסאנס בתרבות היהודית בתחום המוסיקה וכעת גם התיאטרון, אולם כדי שהחזון יעמוד על רגליו הוא צריך תמיכה - ותמיכה זה תקצוב, תמיכה זה בית".

מנכ"ל התיאטרון, גלעד אלפסי, ציין כי "אנחנו סבורים שהגיעה השעה שהממסד התרבותי במדינת ישראל יבחין בכך שישנה יצירה דתית פר-אקסלאנס".

לדבריו, "התרבות היהודית חיה ובועטת, יש לה אמירה אמנותית ייחודית משלה, ותיאטרון "תאיר" מתכוונים להביא אותה לקדמת הבמה". אלפסי ציין כי גם ב"תאיר" מסוגלים "לעשות תיאטרון טוב ואיכותי מבלי להזדקק להצגות שמתנצלות על מה שיש למסורת היהודית להציע. אנחנו יוצרים תרבות השואבת מעולם התוכן הדתי מההיסטוריה היהודית ויש כאן חלל שמתמלא".

לטענתו של אלפסי, פעילות התיאטרון מקבלת פידבק חיובי מהשטח. "הציבור הדתי והחילוני מצביע ברגליים ומגיע להצגות. השחקנים שלנו הם הן חילונים והן דתיים ואף על פי כן אנחנו מקיימים תיאטרון על פי ההלכה, המביא לקהל הצגות השאובות מעולם ההיסטוריה והתוכן של העם היהודי", הוא אומר.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן