טעם ביתי

לא צריך מנות 'גורמה' כדי להפוך את הארוחה לחוויה, מסעדה צפתית מציעה לכם טעם אחר

חדשות כיפה יאיר קראוס 19/01/10 00:00 ד בשבט התשע

טעם ביתי
יחצ, צילום: יחצ

על הכביש הישן בדרך לבית העלמין העתיק בצפת, במקום בו הקודש והחול מתערבבים עם הישן והחדש, יצאתי עם אשתי למסעדת האר"י 8. שנמצאת באופן מפליא משהו ברחוב האר"י 8.

אבירם, בעל המסעדה נצר למשפחה שורשית ותיקה מאוד בצפת, פתח לפני חודשיים את מסעדת הבשרים האמריקאית מתחת למלון כרמל, המלון של הוריו.


פעם היה פה מאגר מים(צילום: יחצ)


חלל המסעדה, נמצא במבנה עתיק ששימש בעבר כמאגר מים גדול עבור תושבי האזור. אבירם שיפץ את המקום בעצמו במשך שנתיים, עד שהרגיש כי מפעל חייו בשל דיו, והכריז על פתיחת המסעדה. המקום המוגדר כמסעדה אמריקאית במחירים סבירים. גורמה ומנות מעוצבות, הן מילים שלא אוהבים במסעדה, יספר לי אבירם מאוחר יותר.

פתחנו את הערב במנה ראשונה, אל השולחן הוגשה צלחת מרק בשר מהבילה (24 ש"ח). מנה גדולה ויפה של ירקות שורש וגינה ביחד עם חתיכות שונות של בשר בקר. הטעם הביתי התאים באופן מושלם לחורף הצפתי ששרר בחוץ.

מודה, את המרק לא סיימנו. ידענו שצריך להשאיר מקום לעיקר, והלא הם הבשרים. באופן מפליא ויתרה זוגתי על המנה הפייבוריטית שלה הפרגיות לטובת המבורגר אמריקאי, שינוי שבהחלט לא צפיתי מראש. ההמבורגר (200 גר) מוגש בדרגת רייר שהיה טעים להפליא. הוא מוכן מבשר טרי הנטחן במקום מידיי יום ומגיע ביחד עם מנה יפה של ציפס וסלט ירוק (38 ש"ח).


מסעדה אמריקאית במחירים סבירים (צילום: יחצ)


אני הלכתי על אוכל, או יותר נכון, בשר. מנת נתח קצבים משובחת (300 גרם) מבשר מובחר מוגשת אל השולחן על בסיס מגש עץ מסיבי עם הר של ציפס וסלט. והטעם? כמו שבשר טוב צריך להיות ובמחיר שפוי לכל הדעות (68 ש"ח).

במסעדה מציעים מנות נוספות כמו סלטי עוף, כריכי אנטריקוט, עוף ועוד. גם צמחונים לא ייצאו מכאן רעבים, שכן המקום מציע פתרונות יצירתיים כמו אומלטים וסלטים.

לטובת הילדים מעמידה המסעדה חדרון פרטי משלהם עם חומרי יצירה ובובות המאפשרים להורים לאכול בשקט ובשלווה.

לפני סיום, מקבלים האורחים כוסית ממשקה הבית, עראק תאנים ובצלים שאבירם מזקק בעצמו. לסרב כמובן שלא יכולנו, רק אודה לסובבים שדאגו לספק לי בקבוק ליטר וחצי של מים ולהרגיע אותי. לא מומלץ לבעלי קיבה רגישה וגרון אשכנזי.

עם סיום הארוחה התלבטנו קלות אם לקפוץ לטבילה קצרה במקווה האר"י, אך מיד שיצאנו החוצה לאוויר הצפתי מקפיא העצמות, הבנו שעדיף להגיע מהר למזגן בבית.


האר"י 8, רחוב האר"י 8, צפת. כשר למהדרין 052-7061191