מקור ראשון מתייקר

עליית מחירים במקור ראשון: 22.5 שקלים לגיליון. במחיר הזה תוכלו לקנות ידיעות, מעריב, ועוד יישאר לכם כסף למסטיק

חדשות כיפה אלעד רותם 30/03/09 00:00 ה בניסן התשסט

מקור ראשון מתייקר
יחצ, צילום: יחצ

המשבר הכלכלי גורם לאנשים לקצץ במה שלא הכרחי, אבל ב"מקור ראשון" כנראה שלא שמעו על זה, וגרמו לקוראי העיתון לקפוץ מכורסת השבת שלהם: בחודש האחרון זינק מחירו של העיתון מ-18 שקלים ללא פחות מ-22.5 ₪, 25% יותר מהמחיר הקודם. גם מחירי המנוי עלו בהתאם: 990 ₪ למנוי שנתי בסיסי במקום 780 ₪, ו-1480 ₪ למנויי החבילה הכוללת, במקום 1074 ₪. לשם השוואה, מחירו של עיתון השבת של "הארץ" עומד על 13 שקלים בלבד. כזכור, לפני כשנתיים הוצא מוסף "מקור לילדים" מהחבילה הבסיסית, ומי שחשקה נפשו במוסף נאלץ לשלם מחיר גבוה יותר, שגילם עליית מחירים של 28%. עוד טרם העלאת המחירים לקוראים הנאמנים, קוצץ שכרם של עובדי העיתון ב-12%, והם חויבו לצאת לחופשה ללא תשלום במשך חודש אחד בשנה.

יעקב כהן, בעל חנות מכולת באזור ירושלים, מודע בהחלט להעלאת המחירים: "לפי מה ששמעתי מאנשים, הם העלו את המחירים מאוד. אנשים כועסים על העלאת המחיר הזאת, תשמע, גם ככה זה עיתון הרבה יותר יקר מהאחרים, ידיעות-מעריב עולים 11 שקל, הארץ עולה 13 ונותנים איתו את "כל העיר", יוצא שמקור ראשון עולה כפול מכל עיתון אחר. אבל אנשים אמרו לי שכשהם התקשרו למחלקת מנויים ואמרו שהם מבטלים, הורידו להם את המחיר בהרבה".

לדברי גורמים בסביבת העיתון, ייתכן והעלאת המחירים קשורה לכניסתו של מנחם אביצור לתפקיד המנכ"ל במקום שלמה בן צבי. כזכור, אמר אז אביצור כי "מקור ראשון יפתח וירחיב את סל המוצרים שהוא מציע כיום ויענה על הצרכים של מאות אלפי בתי אב במדינת ישראל שרואים בעיתון את האלטרנטיבה היחידה שלהם במפת התקשורת הישראלית".

ממקור ראשון טרם התקבלה תגובה.