Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
שופינג של קיץ - כיפה

שופינג של קיץ

רשת חנויות בגדי נשים לציבור הדתי נפתחה, יצאנו לבדוק לאן הרוח נושבת.

חדשות כיפה אלינור ריגבי 31/05/00 00:00 כו באייר התשס

שופינג של קיץ

אפתח בוידוי מרגש ונדיר במחוזות הנשיות בכלל ומבקרי אופנה בפרט: מתעבת קניות אנוכי. שופינג-בלעז. הסיבות להצהרה אמיצה וקורעת לב זו נעוצה במבחן התוצאה בו אני מקבלת נכשל.  אם זה לא הצורה, ולא הצבע, תהיה זו המידה ש"תפיל" את הקנייה. כך או כך, עבורי, אין הנבירה אחר הבגד ה"מושלם", אלא אחר הבגד ה"מתאים". מילת מפתח: התפשרות.


למרות זאת, כשהוזמנתי אחר כבוד להשקה של החנות החדשה של שי-לי הלאלי-כהן, לשעבר המעצבת הראשית של 'רנואר', לא חשבתי פעמיים. כאיילה שלוחה זינקתי על המשימה. כאיילה שלוחה ודקיקה שאינה סולדת ממדידות ונבירות. קולקציה שלימה ומראה אחת  לא יפחידו אותי. מישהי צריכה לבוא ולבדוק בעין אובייקטיבית באמת  מה טוב לנשות מגזרנו. מישהי שקסמי האופנה אינם מהלכים עליה. מישהי שתוית המחיר עבורה נלקחת בחשבון ואינה רק פתק מעקצץ שיש להסיר. או בקיצור, מישהי שלא הייתה צריכה יותר מהמילים "קוקטייל בוקר" בהזמנה.

 

'מקימי' היא רשת חדשה שמתיימרת לספק צניעות, יוקרה ועדכניות תחת גג אחד. החנות בגבעת שמואל היא אחת מתוך ארבע המושקות בימים אלו ממש,  באשקלון ובירושלים ובתל-אביב. בעליה של הרשת הם האחים ביטון שעלו ארצה מדרום אמריקה ועוסקים כבר שנים רבות בייצור טקסטיל. החברה מייצרת בחו"ל מותגים בינלאומיים יוקרתיים כמו Oscar De La Renta ואחרים. וכעת החליטו להקים בארץ את מותג אופנה החדש והצנוע, Mekimi.




נחזור לחנות בגבעת שמואל. הבייבי החדש של שי-לי הלאלי-כהן נמצא חמש דקות הליכה מאוניברסיטת בר-אילן ומכוון בעיקר לציבור הנשים הדתי, אבל לא רק. גם חילוניות יוכלו למצוא בה מרפא לתחלואי ארונם וכמעט שאין בה פריטים שיחשבו ל'דוסים' מדי עבור החילוניה המצויה. הדבר הראשון שמבחינים בו ב'מקימי' הוא העיצוב המושקע.  בניגוד לגוונים הכבדים של רשתות יוקרה אחרות (מי אמר 'רנואר'?) 'מקימי' נצבעה בצבעים רכים ומאירים. עיצוב החנות כולה הוא עיצוב נקי ופשוט ועם זאת מתוחכם. הלוגו עוצב בקפידה וגם הוא בין הדברים הראשונים שמבחינים בהם בחנות.

 

צבעים של קיץ

הקולקציה שהוצגה הייתה קולקציית אביב-קיץ 2008 (למרות שפריטים אחדים נראו מעט חורפיים לטעמי). עיצוב הבגדים מתאפיין בקווים נקיים, לעיתים קונטרסטיים, בשילוב של דפוסים גיאומטריים על מגוון רחב של בדים כמו- כותנה, סאטן, וואל וסריג.

הבגדים עצמם מחולקים לשתי שורות ארוכות, אחת מימין הנכנס, אחת משמאלו, כשלפי הסבר המעצבת, בשורה הימנית נמצאים הפריטים ה'חגיגיים' ובשמאלית 'יום-יומיים'. הצבעים השולטים בקיץ הקרוב הם ירוק על גווניו, שילוב של ירוק אפור וכחול ג'ינס, כתום חום וקרם וסגול כהה עד סגול ענברי דרך הבורדו והחום. הבגדים לאירועים מתבססים על שחור יוקרתי, אפור עכבר וגווני ביניים מבריקים.

 

בין הפריטים הבולטים: חולצות כפתורים מעוצבות, חצאיות בגזרת A עם חגורה מסאטן, שמלות עד הברך  בדוגמאות שונות ושמלות אוברול. למעשה, ככל שהתרבו הנשים בחנות נוצר קונסנזוס לגבי שמלת אוברול מתוחכמת  א-לה ג'קי אונאסיס שלבשה גם המעצבת עצמה והתגלתה כפריט החם ליד תאי המדידה. "את לוקחת את השמלה הזו?", עטה עלי אישה גדולה מימין שגם לא היססה לענות בשבילי, "טוב. אז כשתורידי אותה אני לוקחת אותה". נעימת 'הישרדות' שבקעה מהמכשיר הסלולרי של אחת הנשים ליוותה באופן משעשע את המרדף אחרי השמלה במידה המבוקשת- 4.  השמלה הועברה מיד ליד, עד שזו הראשונה לקחה אותה הביתה כעבור שעה בתרועת ניצחון רמה.

 

החיים בין 36-46

הרשת מוגדרת כ"רשת אופנה חדשה לנשים ולצעירות", אבל לפי רמת ההתלהבות של הנשים המבוגרות שבאו להתרשם, אפשר לומר שהדגש הוא יותר על "נשים" ופחות על "צעירות". בין הנשים שביקרו בחנות היו נשים צעירות לצד "דודות" ו"סבתות" ולכולן צורות וגדלים משלהן. כך או כך, הגזרות, הבדים והמידות בחנות עושים גם למאותגרות הקניות שביננו רק טוב. הבדים נעימים, רכים וגמישים. הגזרות נוחות ולא מאתגרות והמידות נותנות גם לנשים המלאות את הכבוד הראוי להן (דבר שאינו עניין של מה בכך). טווח המידות בחנות נעות בין 36-46 כך שאם לא ניחנת במידות או בטעם חריגים במיוחד, סביר מאוד להניח שכאן תמצאי את מבוקשך.  



הצעת ייעול אחת לסיום. כידוע, על פי המדידה יקום וייפול דבר. טוב ייעשו בחנות אם יכניסו מראות לתוך התאים או לחילופין יגדילו את המראה היחידה שביניהם. נכון, מדובר בחנות קטנה יחסית ברחוב שקט למראה, אבל עשר נשים ומעלה בחנות אינן תחזית בלתי רצויה או בלתי מצויה. וכשכעשר נשים נמצאות בחנות, המראה הופכת למבוקשת יותר מבין-לאדן באמריקה הדרומית ומתמלאת בנשים שבטוחות שאפשר לראות דרכן.

 

בשורה התחתונה, אין סיבה ש'מקימי' לא תצליח. הקרבה לבר-אילן מצד אחד ולבני-ברק מצד שני, חושפת קהל יעד מגוון. הפריטים בקולקציה מצליחים לשלב בתבונה צניעות ואופנה והמחירים נסבלים בהחלט. הסחורה צפויה להתחדש תדיר ובהמשך, הבטיחה הלאלי-כהן, צפויים להימכר בחנות גם אקססוריז.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן