המתמחה

חדשות כיפה הלל אפלבום 12/10/15 22:19 כט בתשרי התשעו

The Intern
ארץ: ארה"ב
שפה: אנגלית, תרגום :עברית
שנה: 2015
במאי: ננסי מאירס , Nancy Meyers
אורך הסרט: 121
מתאים לגילאים: כל המשפחה, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
בן ויטיקר (רוברט דה-נירו המעולה, בן 72 כיום) יוצא לפנסיה אחרי שעבד 40 שנה בהנהלה של מפעל להדפסת מדריכי טלפון, והוא פשוט משועמם. הוא נעתר ליוזמה חברתית של חברת מסחר אלקטרונית שהקימה ומנהלת אישה צעירה – ג'ולס אוסטין (אן האת'וויי). בן מתמנה לעוזרה האישי של ג'ולס ובמקביל הופך למעין אבא / דוד /יועץ של העובדים בסביבתו והוא אף פותח ברומן עם עובדת מבוגרת.

כאשר ג'ולס נקלעת למשבר עסקי ומשפחתי, בן מתגלה כעוגן היציב שלה.


youtu.be/wroM7309uBY

ההמלצה שלי:
בעולם שמשדר שהוא שייך לצעירים, טוב להיזכר בהשקפת התנ"ך: 'בישישים חכמה'. אנשים מבוגרים ומנוסים יכולים לתרום הרבה לחברה, לא תמיד אנחנו יודעים לנצל זאת.

הסרט שלפנינו מעצים את הפער הזה כשהוא מפגיש את הפנסיונר, איש העסקים לשעבר עם היזמית הצעירה מלאת האנרגיה ובעצם עם כל שכבת הגיל שלה. ההצגה של הפנסיונר המחויט שהופך כאמור למעין 'כותל מערבי' לעובדים הצעירים שסביבו ומסייע להם להתגבר על משברים שונים, ראוי לו שיהוה מסר לחברה המקדשת את הנעורים.

היבט חברתי נוסף ומעין הוא מבנה המשפחה של ג'ולס. אנחנו רגילים לשמוע על גברים המכורים לעבודתם ובקושי פוגשים את ילדיהם כשהם מותירים את ניהול הבית בכללותו בידי נשותיהם. בסרט הזה מתהפכות היוצרות – בעלה של ג'ולס מוותר על הקרירה המבטיחה שלו לטובת העסק, המבטיח לא פחות, שלה. הוא משמש כדבריה 'אבא במשרה מלאה' כולל לשבת בגינה עם שאר האימהות. זהו מצב נפיץ גם כשהאישה מוותרת על עבודתה וגם במקרה ההפוך.

התסריטאי לא עצר ושם בפי בן מספר שורות פמיניסטיות הנתקלות דוקא בביקורת (הלא מילולית) של מי משאר האמהות (הנראה נטולות קריריה)

לסרט אפוא יש פוטנציאל חינוכי הן בהיבט של פער הדורות והן היבט המגדר. אולם גם בלי המסרים, הסרט הוא סרט חביב ומרגש לעיתים..


מידע חינוכי:

הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית