היפה והחיה

חדשות כיפה דורון צ´יטיז 23/07/14 00:00 כה בתמוז התשעד

Beauty and the Beast
ארץ: ארה"ב
שפה: אנגלית + דיבוב עברי, תרגום :עברית
שנה: 1991
במאי: קירק ווייס, גארי טרוסדייל , Gary Trousdale, Kirk Wise
אורך הסרט: 84 דקות
מתאים לגילאים: ילדים, כל המשפחה,

תקציר עלילת הסרט
הסרט מביא את סיפור האגדה המפורסמת אודות הרפתקאותיה של בל, נערה חכמה ויפיפייה, הנכלאת בטירה הענקית של החיה המסתורית. בסיוע צוות המשרתים המכושף מתפתח בין בל והחיה סיפור אהבה, נוגע ללב ובו בל לומדת את השיעור החשוב מכל: "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו". הסרט זכה לתשואות הקהל ברחבי העולם, ושבה את לב הצעירים והמבוגרים כאחד. פס קול הסרט אשר זכה בשני פרסי אוסקר, האנימציה המרהיבה ושלל הדמויות הבלתי נשכחות, הופכים את "היפה והחיה" לסרט שתענוג לצפות בו שוב ושוב.
https://www.youtube.com/v/osU_T8HB-9U&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
זהו הסרט המצויר הראשון שהיה מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר (לצד סרטים "רגילים"). כשצופים בסרט קל להבין מדוע.

הסרט מכניס אותנו לחיי בל הנחשבת מוזרה ומשונה בשל חיבתה לקריאת ספרים ולידע (שלא היה מקובל אצל נשים), ומצד שני לחיי החיה שבשל יחסו לקבצנית זקנה כושף וחי בתחושת בדידות עצומה.

הסרט מלמד אותנו על יופי אמיתי הנמדד באישיות לעומת יופי חיצוני מזוייף (כאשר עוטף בתוכו אישיות מגעילה כגסטון). אפילו סיפור האהבה שבסרט מבוסס על אישיות ולא על יופי חיצוני.

זהו סרט דיסני מקסים ומהנה כל פעם מחדש!
מידע חינוכי:
מומלץ לעצור לאחר שפוגשים בכל דמות חדשה ולשאול את התלמידים מה דעתם עליה. בהמשך הסרט אפשר לעצור שוב ולשאול את התלמידים האם הם שינו את דעתם (בל, אביה, גסטון, החיה, המשרתים המכושפים, אנשי העיר).
הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן