טרזן

חדשות כיפה דורון צ´יטיז 23/07/14 00:00 כה בתמוז התשעד

Tarzan
ארץ: ארה"ב
שפה: אנגלית + דיבוב עברי, תרגום :עברית
שנה: 1999
במאי: קוין לימה, כריס באק , Chris Buck, Kevin Lima
אורך הסרט: 88 דקות
מתאים לגילאים: כל המשפחה,

תקציר עלילת הסרט
"טרזן" של דיסני עוקב אחר הרפתקאותיו הנפלאות של תינוק יתום המאומץ על ידי משפחת גורילות ובסופו של דבר מתקבל כאחד משלהם. טרזן גדל והופך לגבר צעיר עם אינסטינקטים של חיית יער ובעל כוח של כוכב אתלטי. חייו משתנים לעד כאשר הוא פוגש את בני האדם, אתם הוא יוצר קשר מיידי ומרגיש אליהם קרבה שאינה ניתנת להסבר.
https://www.youtube.com/v/MInpjCSuSOA&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
הסרט "טרזן" הוא אחד הטובים ביותר של דיסני, וללא ספק בעל הפסקול הטוב ביותר!

הסרט מכניס אותנו למעבה הג'ונגל שבו גדל טרזן בקרב הגורילות, ולחיים המרתקים של בעלי החיים. כאשר בני האדם מגיעים ליער, אנו רואים כמה נזק, שנאה והרג הם יכולים לגרום וזה מעורר בנו תהיות ושאלות לגבי יחסנו לטבע.

הקשר הנרקם בין טרזן וג'יין מלמד אותנו על תקשורת (ללא שפה משותפת), על הכלת האחר (שהרי כולנו דומים וחולקים כל כך הרבה במשותף) ועל הקרבה אישית.

הסרט מעורר אצל הצופה רגשות של חמלה יחד עם צחוק ותקווה.

לדעתי סרט הדיסני הטוב ביותר!
מידע חינוכי:
המחנך יכול לנסות לעורר את התלמידים למצוא סיטואציות בחיים בהם הם מתפקדים כ"טרזן" - האדם השונה בחברה שמנסה להסתגל ולהתאקלם, כ"קלייטון" (הצייד) המוצא בחיים מקומות נפלאים וחושב רק כיצד להרויח מהם תועלת אישית עבורו, כ"קרצ'ק" (מנהיג הגורילות) המנסה להגן על משפחתו בכל מחיר כולל דחיקת האחר, .

לתלמידים בוגרים יותר ניתן לדבר על סיפור האהבה של טרזן וג'יין ולדון בהתאהבות שלהם, בגורמים לאהבה, במערכות יחסים זוגיות בכלל ובדרכים התורמות להצלחתן.
הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן