לשחרר את סין - האומץ להאמין

חדשות כיפה דורון צ´יטיז 10/07/14 01:02 יב בתמוז התשעד

Free China: The courage to believe
ארץ: ארה"ב
שפה: אנגלית, תרגום :עברית
שנה: 2013
במאי: מייקל פרלמן , Michael Perlman
אורך הסרט: 61 דקות
מתאים לגילאים: נוער, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
הסרט בוחן מציאות קשה של הפרת זכויות אדם בסין ורדיפה אכזרית כנגד מתרגלי פאלון דאפא. ג'ניפר זאנג היא אימא לילדה קטנה, והייתה בעבר גם חברה במפלגה הקומוניסטית הסינית. ד"ר צ'ארלס לי הוא איש עסקים סיני שהיגר לארה"ב. לשניהם סיפור אישי מצמרר כיצד נעצרו בסין, נכלאו במחנה עבודה לכפיה ועברו עינויים בשל אמונתם בשיטה רוחנית סינית עתיקת יומין בשם פאלון דאפא. דרך הסיפור האותנטי והנוגע ללב של ג'ניפר וצ'ארלס נחשפת מציאות אכזרית ובלתי ידועה בסין בה מאות אלפי אזרחים שלווים נעצרו, נכלאו במחנות עבודה בכפייה ועברו עינויים קשים בשל אמונתם בפאלון דאפא. למרבה הזוועה, הסיפור הזה שהחל לפני 13 שנה נמשך עד היום. ג'ניפר וצ'ארלס הצליחו להשתחרר מהמחנות ולספר את סיפורם. אך מאות אלפים אחרים עדיין נמצאים במחנות ומהווים היום "בנק איברים", חומר גלם אנושי בתעשיית ההשתלות עבור חולים המגיעים לסין להשתלת איברים.
https://www.youtube.com/v/UpqgSsH_1KY&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
הסרט מעורר מחשבה, חמלה ורצון לפעול כדי להפסיק את הדיכוי הנורא הקיים בסין.

קשה להאמין שדברים כאלה מתרחשים כיום בעולם ולנו אין שום מושג. כעם המטיף לזכרון הרדיפות נגדנו, והמטיף נגד אנטישמיות חובה עלינו להעביר הלאה את המסר החזק של הסרט.

בנוסף, הסרט איננו עשוי כסרט המטיף אלא כזה שמנסה להאיר את עינינו דרך רגשותיהם וסיפורם של 2 דמויות אשר עברו סבל נוראי. הראיונות המרגשים יחד עם קטעי הקריינות והאילוסטרציה יוצרים מתח רב יחד עם סקרנות והתעניינות במצב הנורא

זהו סרט דוקומנטרי עשוי טוב שחובה לראות!


מידע חינוכי:
סרט זה מעורר רגשות רבים, מחמלה ועד כעס. כמחנך, ראוי לשאול עד כמה אנו מחוייבים לברר בנושאים מעין אלה? האם מותר לנו להישאר רק צופים מהצד? ניתן להשתמש בסרט זה בנוגע לסבלם של הגויים וחובותנו לסייע.
שימו לב : רואים אלימות רבה מצד המשטר הסיני. לקראת סוף הסרט מראים קורבנות (גברים) שהם כמעט ערומים (אך עם צנזור פנימי של הסרט).

הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית