דגלי עם עולם – דגל ציון ודגל ירושלים

מרוץ השליחים ההיסטורי של עם ישראל הנמשך זה למעלה משלושת אלפים שנה ממצרים לירושלים, עומד לפני סיומו. מיליוני יהודים כבר זוכים לחיות בארץ ישראל, במדינה ריבונית, ועוד מיליוני יהודים מתכוננים במודע או שלא במודע לשוב הביתה לירושלים...

חדשות כיפה הרב דב ביגון 03/02/05 00:00 כד בשבט התשסה

מרוץ השליחים ההיסטורי של עם ישראל הנמשך זה למעלה משלושת אלפים שנה ממצרים לירושלים, עומד לפני סיומו. מיליוני יהודים כבר זוכים לחיות בארץ ישראל, במדינה ריבונית, ועוד מיליוני יהודים מתכוננים במודע או שלא במודע לשוב הביתה לירושלים. האמירה שאנו נוהגים לומר בהגדה של פסח – המתחילה ב"עבדים היינו במצרים" ומסתיימת "בשנה הבאה בירושלים הבנויה" – אינה רק משאלת לב, אלא אנו רואים בחוש, עין בעין ממש, את ירושלים בבניינה.

אולם דווקא לקראת סיום המרוץ הארוך והמתיש הזה, מגיעים לשיא הקושי. כמו במרוצי ספורט שדווקא בפיניש, בסיום, מתגלים הקשיים הגדולים. התנועה הציונית הרימה את דגל ציון – מטרתה היתה להקים מדינה לעם היהודי, ככל המדינות, ובזה לפתור את מצוקת היהודים בגלות. ובס"ד יצאה לש דרך התנועה הציונית שהקים הרצל עד שהקמנו בית לאומי. אולם מדינת ישראל היא רק בבחינת בית לאומי הדואג לצורך הקיומי של האומה, דהיינו כלכלה וביטחון. אבל ידוע שבית שאין בו תוכן, שאין בו רוח, שאין לו מטרה אצילית רוחנית, שאין בו אהבה, כמה שיהיה גדול ומשוכלל הוא בית שקשה לחיות בו. צריך לצקת תוכן, להפיח רוח ונשמה לעם השב לציון במדינתנו. יש להרים את "דגל ירושלים", אותו דגל שהתחיל להרים הרב קוק זצ"ל שחרט עליו: ישראל הם עם עולם, קמנו לתחיה בארץ ישראל לא להיות ככל העמים אלא להאיר לעמים. (אגרות תתסז ותתעא) כדברי הנביא "והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ד' אל בית אלקי יעקב ויורנו מדרכיו ונלכה בארחתיו, כי מציון תצא תורה ודבר ד' מירושלים" (ישעיה ב, ג).

נכון לעכשיו, הדגל הציוני התנופף ברוח גדולה במשך כמאה שנה, והביא בס"ד להקמת מדינת ישראל – אבל לאחרונה הרוח פסקה לנשוב בו. ממשלת ישראל, במקום לעסוק ביישוב הארץ, בחיזוק רוחה ואחדותה של האומה, עוסקת בתוכניות לעקור יהודים מארצם ולהקים לערבים מדינה בארץ חיינו, לא יקום ולא יהיה, מעשה חמור זה בהכרח מביא מחלוקות ופירוד בישראל במקום לחזק את היחד והאחדות.

התנועה הציונית שזכתה להקים את הבית הלאומי הגיעה לסוף המסלול שלה במרוץ השליחים! אנו בדרך לשלב הבא של ההיסטוריה שייראה לעין כל שאכן ישראל אינם ככל העמים, אדרבא, ילך ויתגלה יותר ויותר שישראל הם ממלכת כהנים וגוי קדוש שייעודו להאיר ולהיטיב לכל העמים, מציון וירושלים.

כל יהודי שיש לו לב מבין ואוהב – אוהב את עמו, תורתו וארצו. כל יהודי המכיר בזה שלא הקמנו מדינה רק בשביל לאכול, לשתות ולנוח בה, אלא להגשים את ההבטחה האלקית לאברהם אבינו "ואעשך לגוי גדול והיה ברכה ונברכו בך כל משפחות האדמה" – צריך להצטרף לתנועת עם עולם, אשר היא שתרים את "דגל ירושלים" כהמשך ל"דגל ציון" ויתקיים בנו הכתוב: "הושיעה את עמך וברך את נחלתך ורעם ונשאם עד העולם".

מהמצפה לישועה השלמה

דב ביגון