אסור לפגוע ברכוש ערבי

בעקבות הפיגוע באיתמר פוסק הרב שלמה אבינר כי למרות התחושות הקשות הרי שאסור לפגוע ברכוש פרטי של ערבים. "אין לנו עסק עם אחמד ומוסטפה, זה לא סכסוך אישי עם ערבי זה או אחר", אמר

חדשות כיפה אורי פולק 15/03/11 00:00 ט באדר ב'

אסור לפגוע ברכוש ערבי
Arielhorowitz-cc-by, צילום: Arielhorowitz-cc-by

"אסור לפגוע ברכוש של ערבים במקרה של סכסוך לאומי, זה לא קשור. צריך יחסים תקינים עם הערבים" - כך פוסק הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת כהנים", בהתייחס לפיגוע הרצחני שהתרחש בליל שבת ביישוב איתמר.

 

כפי שדווח בכיפה, בליל שבת האחרון חדרו מחבלים אל בית משפחת פוגל אשר באיתמר ורצחו בשנתם, באמצעות סכינים, את זוג ההורים אודי ורות ז"ל ואת ילדיהם יואב, אלעד והדס ז"ל. חמשת בני המשפחה הובאו לפני יומיים למנוחות במעמד אלפי בני אדם, בהר המנוחות שבירושלים.


בתשובה שמסר הרב אבינר באתר האינטרנט "ערוץ מאיר" של "מכון מאיר", הסביר הרב אבינר כי "הויכוח שלנו עם הערבים הוא בשאלה של מי הארץ הזאת. זאת הארץ שלנו ולא שלהם, אבל זה לא מרשה לנו להעליב אותם, לגנוב אותם, או להציק להם. אדרבה אנו פוגעים במאבק הלאומי ומעבירים אותו לזירה קטנה של סכסוכי שכנים".

 

הרב אבינר מסביר כי גם הרב צבי יהודה קוק, כשנשאל על הקמת גרעין היישוב באלון מורה, אמר כי מותר להתיישב במקום רק אם מדובר באדמות מדינה ולא באדמות פרטיות. "בסוף התברר שזה אדמה של ערבים, אז הרב אמר צריך לצאת משם", אמר הרב אבינר וציין כי "אין לנו עסק עם אחמד ומוסטפה. זה לא סכסוך אישי עם ערבי זה או אחר".

 

"צריך יחסים הגונים. הארץ הזאת היא שלנו, זה צריך להיות ברור, אבל צריך להתייחס אליהם כבני אדם. על פי התורה לא חייבים לאהוב גוי אבל לעשות לו רעה, להעליב אותו להזיק לו, לגנוב אותו? התשובה היא לא", הוסיף הרב אבינר.