טבח באיתמר

חברי הכנסת מהימין קוראים לממשלה להאיץ את הבנייה ביהודה ושומרון, זאת בעקבות הפיגוע הרצחני שאירע בשבת באיתמר. הרב רונצקי: אנחנו יישוב חזק, נמשיך לחיות פה

חדשות כיפה אורי פולק 12/03/11 00:00 ו באדר ב'

טבח באיתמר
naamanus-cc-by-nd, צילום: naamanus-cc-by-nd

חברי הכנסת מהימין זועמים בעקבות תוצאות הפיגוע הקשה שבוצע בליל שבת ביישוב איתמר, שגבה את חייהם של חמישה בני משפחה. "הרצח באיתמר מחייב שינוי מדיניות בביטחון והחזרת האחריות המלאה לביטחון המתיישבים ביהודה ושומרון, על ידי צה"ל" - כך מסר הערב (שבת) לכיפה ח"כ זבולון אורלב.

ח"כ אורלב הדגיש בדבריו כי "הממשלה לא יכולה לרחוץ בניקיון כפיה. על צה"ל, ולא על המתיישבים, לגבות "תג מחיר" מגורמי הטרור, להחזיר את המחסומים ולא לסמוך על גורמי הביטחון הפלסטינים". ח"כ אורי אריאל הוסיף בתגובתו כי "הפיגוע הוא תוצאה ישירה של הסרת המחסומים, שמפניה הזהרנו את הממשלה. תגובה ציונית הולמת צריכה להיות האצה משמעותית של הבנייה ביהודה ושומרון.

הרב אבי רונצקי, דובר הישוב איתמר והרב הצבאי הראשי לשעבר, אמר במוצאי השבת כי הפיגוע היה אירוע קשה עם תוצאות קשות. "האירוע הזה מצטרף לסדרה של אירועים קשים שכבר ידענו בעבר", הסביר הרב רונצקי, "חמשת הנרצחים מתווספים לחמישה עשר הרוגים שידע היישוב הזה לאורך השנים. אנחנו יישוב חזק עם קהילה חזקה ועברנו את השבת הזאת ביחד. אנחנו נמשיך לחיות פה וממשיכים לחיות פה וממשיכים לנטוע".

גם יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, בחר לקרוא לממשלה "להאיץ את הבנייה ביהודה ושומרון ובמיגור קיני הטרור באמצעות צה"ל". לדברי השר הרשקוביץ, הפיגוע באיתמר מוכיח כי "מי שמחנך את ילדיו להסתה ולרצח אינו ראוי להגדרה עצמית".

ח"כ מיכאל בן ארי קרא הערב לממשלה "לבצע "תג מחיר" ולגרש את תושבי הכפר ממנו יצאו הרוצחים ולהחריב את הכפר ולבנות במקום דיור זוגות צעירים יוצאי צבא. זו הדרך היחידה למנוע פעולות פרטיות של יהודים שצה"ל כל כך עסוק במניעתן עד כדי כך שזונחים את הטיפול בטרור ושולחים את כוחות הביטחון להתנכל ליהודים".