תמיכת הרבנים בקצב – חילול השם

פרסום ראשון: הרב אהרן ליכטנשטיין, בכיר ראשי הישיבות הציוניות, מותח ביקורת נוקבת על הרבנים שתמכו בקצב: "מכתבם עלול לגרום לחילול השם"

חדשות כיפה אורי פולק 24/02/11 00:00 כ באדר א'

תמיכת הרבנים בקצב – חילול השם
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

"מכתב הרבנים אשר תמכו בנשיא לשעבר משה קצב, עלול לגרום לחילול השם" - כך אמר היום (ה) ראש ישיבת הר עציון ובכיר ראשי הישיבות הציוניות, הרב אהרן ליכטנשטיין, בשיחה סגורה עם תלמידים בישיבה ובהתייחס לתמיכה שהביעו רבנים בכירים בנשיא לשעבר, משה קצב, אשר הורשע בעבירות מין.

כפי שדווח בכיפה, אתמול (ד) שיגרו עשרות רבנים מהציונות הדתית ובהם ראשי ישיבות, רבני יישובים ומחנכים, מכתב תמיכה למשה קצב, בו הם מחזקים את ידיו חרף ההתקפה הציבורית נגדו. "לכבוד נשיאה לשעבר של מדינתנו, אל תירא ואל תחת, כי האמת תורה דרכה. חזק ואמץ על עמידתך הבלתי מתפשרת על האמת - מראש עד סוף", נכתב ונחתם, בין היתר, על ידי הרבנים טאו, אבינר והגר.

הרב ליכטנשטיין היה נסער ביותר ביחס למכתב, אשר גלומים בו "מסרים שליליים ביותר", כדבריו. שלא כמנהגו, ייחד ראש ישיבת הר עציון דקות ארוכות מתוך שיעורו היומי להתייחסות האקטואלית, תוך שימת דגש התקפתם של הרבנים על המערכת המשפטית - התקפה אשר עלולות להיות לה השלכות קשות ביותר.

גם הרב יעקב אריאל, רב העיר רמת גן, אמר היום כי הוא חש עלבון נוכח מכתב התמיכה של הרבנים. בראיון ל"קול ישראל" אמר כי הוא "חש עלובנה של תורה, כאילו התורה מוצגת כאילו שהיא תומכת במעשים שזוקפים לקצב. לחפות על דבר כזה - זה דבר חמור מאוד. לאותם רבנים יש בעיה חינוכית ממדרגה ראשונה משום שתלמידים עלולים לפרש בטעות כאילו רבנים מקילים עם אנסים".

הרב אריאל הוסיף בדבריו כי הוא ממליץ לנשיא קצב שלא להיעתר לדברי התמיכה ובמקומם "להודות ולבקש חרטה וסליחה". לטענת הרב אריאל, "על פי דין תורה צריך לחייב אותו לשלם מכיסו לשיקומם של הקורבנות, ואם יש חשש כי ימשיך להטריד אז צריך גם לכלוא אותו. על פי התורה, מי שאונס אישה הוא כאילו הרג אותה, רצח את נשמתה".