גלנט, תתנצל

תנועת "ארץ ישראל שלנו" טוענת כי הפרשה האחרונה המעיבה על מינויו לרמטכ"ל של אלוף יואב גלנט, היא עונש על חלקו בהתנתקות. "זה הזמן לבקש סליחה"

חדשות כיפה אורי פולק 25/01/11 00:00 כ בשבט התשעא

גלנט, תתנצל
דובר צהל, צילום: דובר צהל

הלחץ התקשורתי והציבורי על האלוף יואב גלנט, מי שעתיד להתמנות לרמטכ"ל הבא של צה"ל, צובר היום (ג) תאוצה עם פתיחתו של קמפיין נוסף המתנהל נגדו.

תנועת "ארץ ישראל שלנו" טוענת במסגרת קמפיין פרסומי חדש שיעלה בסוף השבוע הקרוב, כי הסערה הציבורית סביב נכסיו של גלנט ביישוב עמיקם, אינה אלא עונש על חלקו ביישום תוכנית ההתנתקות - בה כיהן כמזכירו הצבאי של ראש הממשלה דאז, אריאל שרון.

בפרסומים נכתב כי "בימים אלו של חקירות ודרישות, שאתה עובר בענין סיפוח קרקעות שלא כדין, לנחלתך שבמושב עמיקם - ברצוננו להפנות את תשומת ליבך לכך, שבתקופת היותך מזכירו הצבאי של מר שרון (וחבר קבוע בפורום החווה), היית שותף פעיל בתוכנית ובביצוע של גירוש יהודי גוש קטיף, ונישולם מהאדמות אותם עבדו במשך עשרות בשנים. ותמלא הארץ חמס, תרתי משמע. דברי חז"ל כי "יש דין ויש דיין" והפתגם "מידה כנגד מידה", מקבלים משמעות מיוחדת לאור המאורעות שעוברים עליך".


(צילום: דובר צהל)


בתנועה טוענים כי דווקא הימים הקשים שעוברים על גלנט, מהווים הזדמנות מבחינתו לבחון את חלקו ביישום ההתנתקות ולהתנצל בפני המפונים. "הסיסמא שהמצאתם בפורום החווה יש פיתרון לכל מתיישב, אולי עזרה לך במושב עמיקם, אבל לא לאלפים מאחינו שהיו מלח הארץ גיבורי חיל, המיטב והעידית שבחברה הישראלית, וכל זה לא עמד להם בשעת מבחן", נכתב בקמפיין החדש.

בתנועה קוראים לגלנט כי "דווקא בימים קשים אלו, מהראוי שתאזור אומץ ותבקש סליחה מעומקא דליבא, מאחינו המגורשים המושלכים עתה כדומן על פני הקראוילות בדרום הארץ, כאשר רובם לא ראו עדיין בית של קבע, והצרות פוקדות אותם יום יום ושעה שעה. זה הזמן כבוד האלוף, להכריז ברבים "חטאנו עוינו פשענו, ולא נעשה בעתיד מעשים כאלו שדגל שחור מתנוסס מעליהם".