לא קרדום לחפור בה

משרד המשפטים שלל פוליסת ביטוח מקיפה שהוענקה עד כה בחינם לבני הישיבות, זאת בעקבות עתירת תנועת "נאמני תורה ועבודה", אשר טענה כי מדובר באפליה פסולה

חדשות כיפה אורי פולק 06/01/11 00:00 א בשבט התשעא

לא קרדום לחפור בה
dcaseyphoto-cc-by, צילום: dcaseyphoto-cc-by

משרד המשפטים הורה לשלול את ההטבה לבני ישיבות בתחום הביטוח, זאת בעקבות עתירת תנועת "נאמני תורה ועבודה". עתירת התנועה הוגשה בטענה כי מדובר באפליה בין תלמידי ישיבות לבין כלל ציבור הסטודנטים שאיננו זוכה להטבה.

כזכור, לפני כחצי שנה העבירה התנועה פנייה דחופה לשר החינוך וליועץ המשפטי בממשלה, בדרישה לבחון מחדש את המדיניות לפיה זוכים אברכים, עד גיל 45, להיכלל בפוליסת ביטוח תאונות אישיות, ללא תשלום מצידם. מדובר בפוליסה מקיפה במיוחד, אשר עלותה בשוק הפרטי עומדת על מאות שקלים לשנה.

על-פי חוק לימוד חובה, תלמיד הזכאי לחינוך חינם מבוטח בביטוח תאונות אישיות, באמצעות רשות החינוך המקומית בה נמצא מוסד החינוך בו הוא לומד. מדובר בפוליסת ביטוח המעניקה הטבות כספיות למבוטחים בה, בהיקפים גדולים מהמקובל בפוליסות תאונות אישיות מסחריות רגילות. לדברי התנועה נכון להיום זוכים עשרות אלפי אברכים לביטוח מקיף זה שעלותו למשלם המיסים נאמדת במיליוני שקלים.

בתשובה שנמסרה מטעם משרד המשפטים נכתב כי משרד המשפטים "ינחה את הגורמים הרלוונטיים כך שפוליסות חדשות המשווקות מכוח הוראות חוק לימוד חובה, יחולו אך ורק על תלמידים בגיל לימוד חובה כהגדרתן בחוק".

מתנועת "נאמני תורה ועבודה" נמסר בתגובה כי החלטת משרד המשפטים "מיישמת את העיקרון המעודד אנשים לצאת ולעבוד". בתנועה מציינים כי הם מקווים שמדובר ב"תחילתו של שינוי אשר יוביל לשילוב הראוי שבין תורה ועבודה, כפי שנהגו חכמי ישראל מקדמת דנא. על פרנסי הציבור החרדי להבין כי לא ניתן להשתמש בתורה כקרדום לחפור בו, ולדרוש הטבות לאלפי אנשים תמורת לימוד התורה".