הרב אבינר: הנשיא קצב זכאי

פרסום ראשון: הרב שלמה אבינר, מבכירי הרבנים בציונות הדתית, מתייצב לימינו של הנשיא לשעבר, משה קצב. "המשפט הוא טעות, ההרשעה מתבססת על דברים שאינם נכונים"

חדשות כיפה אורי פולק 30/12/10 00:00 כג בטבת התשעא

הרב אבינר: הנשיא קצב זכאי
Arielhorowitz-cc-by, צילום: Arielhorowitz-cc-by

הרב שלמה אבינר, רבה של בית אל וראש ישיבת "עטרת כהנים" הנמנה על הרבנים הבכירים בציונות הדתית, קובע הערב (ה) כי נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, זכאי. כזכור, הבוקר הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את הנשיא השמיני של ישראל, משה קצב, בשני מעשי אונס, בהטרדה מינית, בשני מקרים של מעשה מגונה ובשיבוש הליכי משפט.

בשיחה עם מערכת כיפה טוען הרב אבינר כי מקריאת החומר ומבדיקת הראיות במשפטו של קצב, כפי שהובאו בפניו, הערכתו האישית היא שהנשיא השמיני - זכאי בדין.


(צילום: אמיר גלעד-cc-by-sa)


"המשפט הזה הוא טעות", מסביר הרב אבינר, "השופטים הרשיעו אותו בסעיפים המתבססים על דברים שאינם נכונים". הרב אבינר מציין כי לא מדובר בכשל מהותי במערכת המשפטית בישראל, אלא בטעות שחלה בדינו של קצב, טעות שאולי תבוא לידי תיקון בערעור שיגיש הנשיא לשעבר.

בתשובה לשאלה אומר הרב אבינר כי יש להשפיע על דעת הקהל ולהסביר לציבור כי חלה טעות בפסק הדין ובמהלך המשפט. "אני אומר את הדברים מהיכרות עם החומר, אין לי "רוח הקודש"", הסביר הרב אבינר.