חוצים גבולות

קולך ומימד הצטרפו לרפורמים ופרסמו עצומה בעיתונים ערבים במחאה על מכתב הרבנים שקרא שלא להשכיר דירות לערבים. עוד בחותמים: הרבנים גלעד, ביגמן, פרומן ומלכיאור

חדשות כיפה אורי פולק 14/12/10 00:00 ז בטבת התשעא

חוצים גבולות

המחאה נגד מכתב הרבנים שקראו שלא להשכיר דירות לערבים, חוצה גם את גבולות השפה. בעצומה שהתפרסמה היום (ג) בעיתונות הערבית בישראל, מוחים רבנים, אנשי ציבור ורוח, נגד פסק ההלכה. בין הלוגואים של הגופים שממנו את המודעה ניתן למצוא את תנועת הנשים "קולך", מפלגת "מימד", "ציונות דתית ראלית", התנועה הרפורמית וגופים נוספים.

כזכור, בשבוע שעבר התפרסם גילוי דעת, עליו חתומים מאות רבנים ובהם רבני ערים ממטולה ועד אילת, לפיו "אסור מהתורה למכור בית או שדה בארץ ישראל לנכרי" וכי "המוכר או המשכיר לערבים דירה באזור שגרים בו יהודים גורם נזק גדול לשכניו". בין הרבנים הבולטים החתומים על העצומה: הרב דב ליאור, הרב שלמה אבינר, הרב אליקים לבנון, הרב יעקב יוסף, הרב שמחה הכהן קוק, הרב אביגדור נבנצל והרב יוסף שיינין.


אהבת אדם באשר הוא אדם (העצומה שהתפרסמה)


בעצומה הנגדית המתפרסמת היום כותבים החותמים כי "רבנים המתיימרים לשאת את דגל התורה בישראל מציפים את הארץ בשנאה שפלת רוח". עוד נכתב כי "שוב ושוב הם קוראים לנו לא להשכיר דירות לערבים ומאיימים בנידוי ובחרם על מי שעושה זאת. זהו חלק מן המאבק העיקש נגד ערכים אנושיים ואהבת אדם באשר הוא אדם, מאבק שמטרתו לבודד את היהודים ואת היהדות על ידי ניכור ושנאה מן העולם כולו. הם מלבים אש של שנאה ופחד מכלה והורסת כל חלקה טובה".

על העצומה חתומים בין היתר הרב מנחם פרומן רב היישוב תקוע, הרב יהודה גלעד והרב דוד ביגמן - ראשי הישיבה במעלה גלבוע, הרב מיכאל מלכיאור שר וח"כ לשעבר, הרב רונן לוביץ רב הישוב ניר עציון, ד"ר חנה קהת מייסדת "קולך" ופרופסור אוריאל בן סימון מאוניברסיטת בר אילן.

אמש פורסם לראשונה בכיפה מכתבו של בכיר ראשי הישיבות הציוניות, הרב אהרן ליכטנשטיין, שביקר בחומרה את הרבנים החתומים על האיסור ההלכתי. "מתעוררת השאלה האם הצר שווה בנזק המלך. ולא רק השורה, אלא אף התבונה נראית נפגמת", כתב הרב ליכטנשטיין אשר הוסיף כי נוכח העצומה "אתה קורא ושואל את עצמך לאן נעלמה חכמת האמורים להיות בין הרואים את הנולד?".