אני ולא שליח

לאחר שחבריו לרשת החברתית גילו כי עוזריו הפרלמנטרים מעדכנים את העמוד האישי שלו, הודיע אמש יו"ר סיעת "הבית היהודי" כי מעתה ואילך יעדכן את העמוד בעצמו

חדשות כיפה אורי פולק 04/11/10 00:00 כז בחשון התשעא

אני ולא שליח

ח"כ אורי אורבך התחדש השבוע לא רק בראשות סיעת "הבית היהודי", כי אם גם בניהול אישי של עמוד הפייסבוק שלו.

בבלוג "חדר 404" דווח כי לפני יומיים פורסמה בעמוד הפייסבוק של ח"כ אורבך הודעה על המינוי בזו הלשון: "ח"כ אורי אורבך מונה ליו"ר סיעת הבית היהודי. ח"כ אורבך אמר שהוא מתכוון לנצל את תפקיד יו"ר הסיעה כדי להעצים את פעילותה הפרלמנטרית ולקדם את האחדות הפוליטית של הציונות הדתית" - הודעה שאף הופצה לעיתונאים מטעם דוברו של אורבך. ההתייחסות בגוף שלישי במסגרת עמוד פייסבוק אישי, גררה תגובות שקבלו על ההתייחסות הלא-אישית, כפי שכתב הגולש אמיר מלכה: "ח"כ אורי אורבך מונה ליו"ר סיעת הבית היהודי וכבר מדבר על עצמו בגוף שלישי?".

עידית, העוזרת הפרלמנטרית של אורבך, נדרשה לנמק בתגובה נוספת על הדמויות שעומדות מאחורי עמוד הפייסבוק של ח"כ אורבך. "אורי מעדיף ומשתדל לעדכן בעצמו את חבריו אבל עליכם להבין שלא תמיד מוצא את הזמן לכך", כתבה עידית, "כל עדכון, גם אם נכתב ע"י אחד מעוזריו, נעשה בהוראתו. כל הודעה אישית מגיעה אליו ישירות. נסו אותנו".


בכבודו ובעצמו (צילום מסך)



לא זו בלבד שתגובת העוזרת הפרלמנטרית לא הצליחה להשתיק את הסערה הוירטואלית, אלא ההפך הגמור. "אורי, אני מאוד מעריך ומוקיר אותך, אבל אם אתה לא מוצא זמן לנהל את הקשר הכי ישיר בעולם מול בוחריך בעצמך (דף הפייסבוק שלך) סגור אותו", כתב לו אחד הגולשים. גולשים נוספים בחרו להוסיף ולהגיב בשלילה לאור העובדה שרק העוזרים הפרלמנטרים עומדים מאחורי הדמות הכביכול-אישית בפייסבוק.


המרמור הוירטואלי הצליח להשפיע. אמש (ד), בשעת לילה מאוחרת, פרסם ח"כ אורבך הודעה חדשה, בה הדגיש כי הוא מעתה ואילך הוא ולא אחר יעדכן את העמוד. "חברים יקרים, לאט לאט, בצעד לא בטוח אני מתחיל לכתוב בעצמי (כן, ממש בעצמי) בפייסבוק, מדי פעם. נהיה בקשר".

מערכת כיפה תמשיך לעקוב. ואם אתם רוצים לעקוב אחרינו - זה ההזדמנות לעשות לנו לייק