גילה פינקלשטיין לועדת טירקל

פינקלשטיין הצטרפה לוועדה למינוי בכירים על פי הזמנת ראש הממשלה והיא האישה היחידה החברה בוועדה. פינקלשטיין: "המינוי מקדם את מעמד האישה"

חדשות כיפה אורי פולק 07/10/10 00:00 כט בתשרי התשעא

גילה פינקלשטיין לועדת טירקל

חברת הכנסת לשעבר מטעם המפד"ל, גילה פינקלשטיין, מונתה בשבוע שעבר כחברה בוועדה המייעצת לענייני מינויים לתפקידים בכירים, בראשות השופט בדימוס יעקב טירקל. פינקלשטיין, המשמשת כיום כמרצה ודיקאנית הסטודנטים במכללת ושינגטון לחינוך, הינה האישה היחידה החברה בוועדה. מינויה של פינקלשטיין אושר על ידי ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו.

ועדת טירקל למינוי בכירים הינה גוף הפועל לאורך שנים, המתכנס מדי פעם, עת עומד על הפרק מינויו של בכיר זה או אחר. תפקיד הוועדה אינו לבחון את כישוריו האישיים או המקצועיים של המועמד, אלא את ניקיון כפיו ומניעיו. חברי הוועדה בודקים, בין היתר, אם הבכיר המיועד למינוי נגוע בניגוד עניינים או במאפיינים אחרים העלולים להקשות עליו, מבחינה מוסרית, במילוי משימותיו.

גילה פינקלשטיין נחשבת לדמות ציבורית בולטת בנוף הדתי-לאומי. בכהונתה בכנסת בין השנים 2003-2006 נחשבה לפעילה מאוד בנושאי רווחה ומעמד האישה בהיותה חברה בוועדה לקידום מעמד האישה, חברה בוועדה לזכויות הילד, ויו"ר ועדת משנה לועדת החינוך בנושא הקלות לתלמידים לקויי למידה. פינקלשטיין, כזכור, שימשה בעברה כמנהלת תיכון צייטלין תל אביב.

בשיחה עם כיפה מסבירה פינקלשטיין כי "המינוי להרכב ועדת טירקל כמו לכל הרכב אחר, מקדם את מעמד האישה בישראל. נשים צריכות להיות חלק מכל פורום חשוב של קבלת החלטות ושל עיצוב מדיניות בעניינים מדיניים ובטחוניים. לנשים יש דרך התנהלות וחשיבה ייחודית ובכל פורם בהן הן משתתפות הן מוסיפות את הנשמה היתירה שעם ישראל כה זקוק לה".