"זו לא דרכה של תורה"

רבנים מגוש עציון ובראשם הרב ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, ביקרו במסגד שהוצת בבית פג'אר. "ביקשנו בביקור להבהיר שישנה תורה אחרת"

חדשות כיפה אורי פולק 05/10/10 00:00 כז בתשרי התשעא

"זו לא דרכה של תורה"
אילוסטרציה: מיכאל יעקובסון-CC-BY, צילום: אילוסטרציה: מיכאל יעקובסון-CC-BY

רבנים מגוש עציון ובהם ראשי ישיבת הר עציון אשר באלון שבות, ערכו היום (ג) ביקור פיוס והבעת מחאה בכפר בית פגאר שבאזור בית לחם, זאת לאחר שביום ראשון בלילה הוצת בו מסגד. בראש המשלחת עמד ראש ישיבת הר עציון, הרב אהרן ליכטנשטיין, שהגיע אל המקום יחד עם בנו, הרב משה ליכטנשטיין, אף הוא מראשי הישיבה באלון שבות. אליהם הצטרפו הרב שלמה ברין, ר"מ בישיבת הר עציון, הרב מנחם פרומן המלמד בישיבות תקוע ועתניאל והרב שלמה ריסקין, רבה הראשי של אפרת.

הרבנים ביקרו במסגד ועמדו על הנזקים הכבדים במקום, זאת לאחר שנפגשו עם אימאם המסגד והמושל המקומי. כתוצאה מההצתה אתמול, עלו באש 15 ספרי קוראן, קירות המבנה והשטיחים. כוחות צה"ל איתרו במקום את הכתובות "נקמה", "זו התגובה" וציור של מגן דוד.

משלחת הרבנים לוותה בקציני צה"ל מחטמ"ר עציון והביקור נערך תחת אבטחה כבדה מצד כוחות צה"ל ושוטרים פלסטינים. בשיחה עם כיפה, מספר הרב שלמה ברין כי הרבנים ביקשו בביקור להביע הסתייגות ומחאה בעקבות המעשה החמור. "הרגשתי שאנחנו לא יכולים להיות אדישים לפעולה שכזאת שמרחשת באזורנו, גוש עציון, ליד הבית. זו לא דרכה של תורה, ביקשנו להבהיר שאנחנו מחנכים אחרת", אומר הרב ברין.

להערכתו של הרב ברין, המעשה נעשה "מתוך פחד, שנאה וייאוש". לדבריו, "ביקשנו בביקור להבהיר שישנה תורה אחרת, זו המכבדת את המקומות הקדושים לאיסלאם, גם אם בבית פגאר יש פה ושם אנשים שאינם תמימים".