קרדום לחפור בה?

תנועת "נאמני תורה ועבודה" פנתה לשר החינוך וליועץ המשפטי לממשלה, בדרישה שיבחן מחדש את הטבות הביטוח המוענקות לאברכים

חדשות כיפה אורי פולק 15/07/10 00:00 ד באב התשע

קרדום לחפור בה?
Rippeym3 ויקיפדיה, צילום: Rippeym3 ויקיפדיה

לקראת הדיונים הצפויים בכנסת על תקציב המדינה העבירה תנועת "נאמני תורה ועבודה" פנייה דחופה לשר החינוך וליועץ המשפטי בממשלה, בדרישה לבחון מחדש את המדיניות לפיה זוכים אברכים, עד גיל 45, להיכלל בפוליסת ביטוח תאונות אישיות, ללא תשלום מצידם. בתנועה טוענים כי מדובר באפליה בין תלמידי ישיבות לבין כלל ציבור הסטודנטים שאיננו זוכה להטבה.

על-פי חוק לימוד חובה, תלמיד הזכאי לחינוך חינם מבוטח בביטוח תאונות אישיות, באמצעות רשות החינוך המקומית בה נמצא מוסד החינוך בו הוא לומד. מדובר בפוליסת ביטוח המעניקה הטבות כספיות למבוטחים בה, בהיקפים גדולים מהמקובל בפוליסות תאונות אישיות מסחריות רגילות. לדברי התנועה נכון להיום זוכים עשרות אלפי אברכים לביטוח מקיף זה שעלותו למשלם המיסים נעמדת במיליוני שקלים.

"לאחרונה הובאה לתשומת לבנו עובדה מדהימה, לפיה לא רק תלמידים הזכאים לחינוך חינם לפי החוק מבוטחים במסגרת פוליסת ביטוח תאונות אישיות קולקטיבית זו, כי אם גם, תלמידי ישיבות עד גיל 45", כותבת התנועה. על-פי המכתב, טוענים ב"נאמני תורה ועבודה" כי "מתעורר חשש כבד שהכללת תלמידי ישיבות גבוהות עד גיל 45, אינה מתיישבת, בלשון המעטה, עם עקרון השוויון החל במדינת ישראל, שהרי מדובר בהטבה המוענקת לכל אדם, ובלבד שהוא בן ישיבה, אך סטודנט באוניברסיטה ותושב ישראל אחר, אפילו הכנסתו נמוכה מאד - מוּדר מהאפשרות להיכלל בפוליסה נדיבה זו".

הטענה איננה נגד החרדים, אלא כלפי המדינה

לטענה כי מדובר בהתנהלות קטנונית של התנועה, המכוונת נגד הציבור החרדי, אמר, מנכ"ל התנועה, שמואל שטח, כי "בראש ובראשונה אנו חוששים מדמותה של תורה, שהפכה לאמצעי לקבלת פוליסת ביטוח על חשבון משלם המיסים". לדבריו, "הטענה איננה נגד החרדים, אלא כלפי המדינה, שהרי מדובר בטעות בירוקרטית הנמצאת באחריותה. יחד עם זאת, ברור שרוב מקבלי פוליסת הביטוח משתייכים למגזר החרדי, שהרי בציונות הדתית אין הרבה אברכים בסביבות הגילאים הללו".


משרד החינוך והיועץ המשפטי לממשלה טרם הגיבו למכתב.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן