מחללי שם שמיים

ארגון רבני "צהר" מתייחס למחאת החרדים ומאשים אותם בחילול השם וביחס גזעני. עם זאת, מדגיש הרב שרלו: "אין מכניסים הורים לילדים לבתי כלא"

חדשות כיפה אורי פולק 17/06/10 00:00 ה בתמוז התשע

מחללי שם שמיים
myshi-cc-byצילום אילוסטרציה :, צילום: myshi-cc-byצילום אילוסטרציה :

עשרות אלפי חרדים צפויים ללוות בשעות הצהריים את ההורי התלמידות מבית הספר לבנות בעמנואל, הצפויים להיכנס למאסר בבתי הכלא "מעשיהו" ו"נווה תרצה", בשל ביזיון צו בית המשפט העליון. כזכור, בית המשפט העליון החליט אתמול כי אם הורי התלמידות ממוצא אשכנזי לא יחתמו על סיום ההפרדה הגזעית עד היום בחצות, הם ייאסרו לשבועיים.

על רקע העימותים המתחדשים עם הציבור החרדי ומנהיגיו ובעקבות מחאת החרדים הצפויה היום הבהירו רבני "צהר" את עמדתם בנושא. "מי שנושא את שם התורה וקורא מעמד של קידוש השם לאפליה וגזענות אינו מקדש שם שמים אלא מחלל שם שמים" אומרים ב"צהר". "כואב לראות כי יחס גזעני של יהודים לאחיהם, אם בעמנואל, שם אולי ניתן להתווכח על הפרטים, ואם ביחס לבעלי תשובה ותופעות אחרות שפשו בחברה החרדית, כשהם מוכתרים בכינוי "שם שמים" בעוד שמה שמתחולל הוא בדיוק ההיפך".

ראש ישיבת פתח תקווה ומראשי ארגון "צהר", הרב יובל שרלו, אומר כי בסטיאוציה הנוכחית אין מדובר כלל בעימות בין שני מקורות הסמכות, התורה והמדינה, כפי שמוצג ע"י החרדים. "התורה אינה סותרת את קבלת תקנות הקהל, ובאותם מקומות שבהם יש עימות אפשר לדבר בשפה אחרת לגמרי, היא שפת ההסכמות, והניסיון שלא להגיע לעימות", אומר הרב, "לו היה זה מאבק בין תורת ישראל ובין מדינת ישראל נאמנותנו לתורת ישראל הייתה מוחלטת".

יחד עם זאת, הרב שרלו וארגון "צהר" טוענים כי המדינה אינה צריכה להתערב בנושאים של אמונת הפרט. "יש להיאבק בבית המשפט העליון אשר אמץ לעצמו עמדה לוחמנית ואינו פועל במזג השיפוטי הנדרש במצבים אלה. לדבריו - אין מכניסים הורים לילדים לבתי כלא!", נמסר.