מי אשם באסון?

בעוד שכולם מנסים להבין את הגורמים לאסון האיטי, רבקה שמעון משוכנעת שהיא יודעת מה קרה

חדשות כיפה רבקה שמעון 21/01/10 00:00 ו בשבט התשע

מי אשם באסון?

הרשימה הבאה מוקדשת לשכני, שמול מראות ההרס והחורבן שניבטו אליו ממסך הטלביזיה, אחרי רעידת האדמה בהאיטי, שאל "למה?" ואני משערת שיש רבים כמוהו.

נדמה כי מכל ההתרחשויות בעולמנו, אסונות טבע הם מסוג הדברים שאין לנו עליהם תשובות. מלחמות, כביכול, מתעוררות בגלל סכסוכים בין מדינות, אמביציות של אנשי שררה וכדו. מחלות ומגיפות, כביכול, אפשר למצוא להם פתרון מדעי-רפואי. כביכול דברים בשליטתנו. אבל מול צונאמי וסערות, רעידות אדמה ושיטפונות - אנו חסרי אונים. ללא יכולתנו לפעול למניעתם, האומנם?

אני לא שמה את עצמי במקום א-לוהים, ואין לי את התשובות לכל השאלות. בארץ לא אוהבים לעשות את הקשר בין אסונות לנושאים דתיים. רוב האנשים מעדיפים לפטור עצמם בתשובה של: "אינני יודע ואינני חייב לדעת את כל התשובות". אני לא מסוג האנשים הללו.

מול פניהם האומללות של ילדים באיים רחוקים, אני אומרת לעצמי- אינך יכולה להיות אדישה, אם יש משהו שאנו יכולים לעשות, לא יכול להיות שאחרי אובדן של אנשים רבים כל כך, הדבר היחידי שניתן לעשות הוא לשלוח סיוע רפואי וצוותי הצלה.


שליטתנו על הר הבית משפיעה על העולם (צילום: אסף.צ, ויקפדיה עברית)


במקורות שלנו כתוב כי כל מה שקורה בעולם קורה בגלל עם ישראל. כל התרחשות, מגיפה או מלחמה, הצלחה של עם אחר או כישלונו, פגעי טבע והמלכת מלכים - הכול קורה בגלל ישראל או בשביל ישראל. כמו שיש קשר בין ירידת הגשם בארצנו למעשינו, כך יש קשר בין מעשינו בתור עם למתרחש אצל עמים אחרים.

אז מה עלינו לעשות?

בקרוב נקרא בפרשת יתרו, אחרי שבני ישראל עברו בים סוף, את הפסוק: "וַיָּבֹאוּ אֵילִמָה וְשָׁם שְׁתֵּים עֶשְׂרֵה עֵינֹת מַיִם, וְשִׁבְעִים תְּמָרִים; וַיַּחֲנוּ-שָׁם, עַל-הַמָּיִם". מפורש בספר הזוהר שהמילה אילימה- זה כינוי לעץ החיים. עץ החיים, השורש שלו בשמים והגזע בירושלים, בהר הבית. שתים עשרה עינות מים הם רמז לשנים עשר השבטים ושתים עשרה הנחלות שלהן בארץ ישראל. שתים עשרה הענפים של עץ החיים פרושים בנחלות עם ישראל בארץ. שבעים התמרים הם כנגד שבעים אומות העולם. דרך הענפים יורד השפע השמימי הא-לוהי, שופע דרך קודש הקדשים, הגזע, ומשפיע את טובו על אומות העולם באשר הם, בכל רחבי הגלובוס.


אם עם ישראל יושב לבטח בארצו, בכל שטחי הנחלות, טוב גם לעולם. אם אנחנו מוציאים את עצמנו משטחי ארץ ישראל - העולם סובל. תושבי ארצות הברית סבלו משיטפונות בדיוק כשבוצעה העקירה והגרוש מגוש קטיף. רעידת האדמה בהוואי - לא התפללנו עליה, לא קללנו אף אחד, לא חלמנו עליה אבל היא הגיעה במקביל לגזירות ההקפאה על ההתיישבות ביהודה ושומרון של ממשלת ישראל. מה לעשות? על פניו- כך זה נראה.


לא בדקתי זאת בצורה היסטורית שיטתית, אבל אולי יהיה מי שייקח את המשימה הזו על עצמו, מתי התרחשו אסונות טבע, מלחמות ומגיפות מול גזירות שנחתו עלינו כאן בארץ ישראל. אני בטוחה כי ימצא קשר בין השניים. אם אינני טועה, גם הצונאמי באינדונזיה התרחש מול הסכמים שנחתמו לעקור אותנו מארץ ישראל.


יודעי סוד גם יודעים לדרוש, כי מקום שליטתנו על הר הבית משפיע על העולם. מכיוון שאנו יושבים בעיקר בצד המערבי, מדינות במערב העולם משגשגות. לעומתן, מדינות במזרח ובדרום, אותן אנו מכנים מדינות עולם שלישי, סובלות מצרות שונות ומשונות. כל זה בגלל שאיננו יושבים ומיישבים את הצד המזרחי-דרומי של הר הבית.


אני מפנטזת לעצמי כמה טוב יושפע בעולם ברגע בו נשלוט שליטה מלאה על הר הבית, ונשב בכל שטחי ארץ ישראל. איזה שפע ירד אז לעולם! אם הגויים היו יודעים זאת הם היו גוררים אותנו בכוח למציאות הזו!