קשוט עצמך ואחר קשוט אחרים

"למרות שבכל הזדמנות אתה טורח לציין שהדתיים מובילים את הצבא, אולי תתפלא, אבל עדיין יש בצה"ל גם לא מעט קצינים חילוניים מסורים" אלישיב רייכנר במכתב לכצל'ה

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 07/01/10 00:00 כא בטבת התשע

קשוט עצמך ואחר קשוט אחרים
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

האמת, גם אני לא נהניתי במיוחד מהמערכון של ארץ נהדרת בו הוצג חייל שנחטף על ידי מתנחלים בסצנה שמזכירה את קלטת הוידיאו האחרונה של גלעד שליט. זה לא חדש שכותבי המערכונים של ארץ נהדרת משתלחים באופן מכוער במתנחלים כמו גם בקבוצות מיעוט אחרות כמו חרדים ומזרחים. במקרים מסוימים, כמו במערכון המדובר, אני מסכים שזה אפילו מכוער מאוד. ובכל זאת, כצלה, להשוות סטיריקנים עלובים לנאצים שרצחו יהודים, זה גם קצת יותר מידי. בדיון בועדת החינוך השווית את כותבי המערכון לשר התעמולה הנאצית יוזף גבלס. אמרת שמדובר בתעמולה אנטישמית לכל דבר, ואפילו איימת להעמיד לדין את כותבי המערכון, לכשתהיה בשלטון. קצת נסחפנו לא?


אולי עדיף היה שהיה מחזיק בשבע? (המערכות בארץ נהדרת)


בדיון בוועדת החינוך התייחסת גם למערכון אחר של ארץ, ששודר לפני כשנה וקומם אותך לא פחות. באותו מערכון הוצג מתנחל מזוקן בשם כצלה כמי שפוגע בחיילים. "אני פעם הרמתי יד על חייל?" שאלת בזעם, וסיפרת שוב על שירותך הקרבי בסיירת שקד ועל כל הקצינים הדתיים שאתה מכיר. העלבון שלך מההכללות וההכתמות של הסטיריקנים הזכירו לי דברים שאתה אמרת על הנוער החילוני לפני פחות משנה בראיון חג למוסף 7 ימים של ידיעות אחרונות. כשנשאלת בראיון על תופעת נוער הגבעות אמרת "לפחות הצעירים שלנו הם על הגבעות ולא בבתי הכלא. מי שאיבדו שליטה עליו - זה דווקא נוער מעשני הסמים בתל-אביב".

תרשה לי לחדש לך, כצלה, שגם בתל אביב יש עדיין כמה קצינים שמחרפים את נפשם ביחידות עילית בצה"ל. למרות שבכל הזדמנות אתה טורח לציין שהדתיים מובילים את הצבא, אולי תתפלא, אבל עדיין יש בצה"ל גם לא מעט קצינים חילוניים מסורים לעמם ולארצם. חלקם, לא תאמין, מתגוררים בתל אביב. אני משוכנע שהם מאוד לא אהבו את ההתבטאות הכוללנית והפוגענית שיצאה מפיך באותו ראיון ושמעולם לא טרחת להתנצל עליה. רק אתמול, בראיון לערוץ 7 שוב יצאה מפיך אמירה כוללנית ופוגענית על השמאל. אמרת ש"חוץ מכמה מיקרופונים ברדיו אצל רזי ברקאי וכמה מסוממים ושתיינים או שופטים שיושבים בבג"ץ כבר אין להם כלום". מי שמתבטא כך על צבורים אחרים בחברה הישראלית לא יכול להיתמם כשמדברים בצורה פוגעת ומכלילה על הציבור שלו. במקורותינו נאמר על זה: "קשוט עצמך ואחר קשוט אחרים".

ואגב, יכול להיות שמה שבאמת הפריע לך במערכון המדובר של ארץ, זה שהחייל החטוף החזיק בידיו עיתון מקור ראשון ולא בשבע?