ספינים בבחירות לרבנות ירושלים

בעיתונות החרדית מיהרו להכריז: הציונות הדתית תתמוך ברב יעקב יוסף. פורום האיתור: "לא היה ולא נברא"

חדשות כיפה אפרת רוט הלוי 16/11/09 00:00 כט בחשון התשע

ספינים בבחירות לרבנות ירושלים

בעיתונות החרדית ממהרים לכתוב על דילים שנרקמים בין חברי הציונות הדתית לבין ש"ס לגבי בחירת מועמד ספרדי. בידיעה שפורסמה היום באתר "בחדרי חרדים" נטען כי גורמים במפד"ל מציעים לתמוך בבנו של הרב עובדיה יוסף- הרב יעקב יוסף, המקורב לרב מרדכי אליהו ומזוהה עם רעיון ארץ ישראל השלמה.

"הבחירות ההולכות וקרבות לרבנות העיר ירושלים מעסיקות את טובי המוחות בציבור החרדי והדתי לאומי. הדילים, התיאומים, השמות והמועמדים למירוץ הבלתי נגמר לרבנות העיר, הספיקו בחודשים האחרונים למלא מאות עמודים בעיתונות הכתובה, ונראה כי זה רק ההתחלה". נכתב באתר.

אלא שבמטה המוביל את הרצת המועמד הספרדי הציוני,לראשות עיריית ירושלים לא מבינים מהיכן מגיעות השמועות.

"אין סיכוי שתהיה הירקמות של דיל" אומרת חברת מועצת העיר רחל עזריה, "כבר עכשיו מתחילים לנסות ליצור ספינים כמו שניסו לשכנע אותנו שהרב גרוסמן הוא טוב לציונים. יש הליך מסודר עם הגשת מועמדות ו-60 רבנים יצביעו למי שהם יחליטו שנכון. אין שום קיצורי דרך- יש שקיפות מלאה בכל ההליך, ככה זה עובד".

"יש פה הליך בחירה מסודר, ואנחנו הולכים על פיו ועל פי הנהלים" אומר גם שמואל שטח, מנכ"ל תנועת "נאמני תורה ועבודה" השותפה למאבק. שטח מתייחס גם לתחושה שישנה אוירה של ויתור בציבור הדתי לאומי על הבחירות הקרובות לבחירת מועמד ציוני לתפקיד הרב הראשי בירושלים. "יש לי תחושה שחלק מהציבור שלנו נכנע והרים ידיים .אני חושש שחלקים בציבור שלנו קצת התייאשו ואולי נוצרה איזו אוירת שטיבלך כזאת שהציבוריות הישראלית כבר פחות מעניינת ויש התכנסות בתוך הישיבה שלי, הרב שלי וכדו והייאוש הזה קצת מסוכן"

בעיתונות החרדית הגדילו לכתוב על העסקנות הדתית-ציונות: "מהר מאד הבינו העסקניים הלאומיים שגירדו את פדחתם המעוטרת בכיפה סרוגה, כי הם לא יפעלו ומהר, הם ימצאו את עצמם קרחים מכאן ומכאן, וכידוע הכיפה הסרוגה מתקשה לעמוד על ראש נטול שערות" נכתב באתר חדרי חרדים.

"זה פשוט מעיד שהציונות הדתית היא שחקן מרכזי בסיפור" אומרת בתגובה רחל עזריה. "בידיעה הזאת בעצם מנסים לשכנע אותנו שזה רב שהוא טוב לנו, וזה בגלל שהם צריכים אותנו אחרת למה שלא תריצו אותו מטעמכם?"

"החרדים בהלם מהסיפור הזה" מוסיפה עזריה. "הם רגילים שאנחנו כולנו נכנעים להם ופתאום יש התגייסות מקיר לקיר, הם לא יודעים איך לאכול את הסיפור הזה. האמת זה דווקא נחמד בעיני שהם מנסים לשכנע אותנו-זה מראה שאנחנו חשובים".