שבע הארות על סגירת ערוץ שבע.

אלישיב רייכנר מציג את עמדו לגבי ערוץ 7.

חדשות כיפה אלישיב רייכנר 27/10/03 00:00 א בחשון התשסד

1. שוב הוכח, שלא מספיק ראש ממשלה ימני, עם קואליציה רחבה, ומפלגת שלטון של ארבעים מנדטים כדי להשמיע קול ימני צלול מעל גלי האתר. המעצמה המשמעותית היא כנראה לא המעצמה השביעית של ערוץ שבע אלא המעצמה של אהרון ברק, שברצותה נשדר וברצותה נאלם.

2. חייבים למצוא תחליף ליומן החדשות המצוין של הערוץ. 'החדשות שלא תשמעו במקום אחר' זאת לא רק סיסמה, זאת מציאות, ומי שרוצה לשמור על שפיות גם לאחר השתקת הערוץ, חייב לקרוא לפחות את מהדורת החדשות היומית של הערוץ באינטרנט.

3. ערוץ שבע היה בתחילת דרכו הערוץ של נהגי המוניות, בעלי הבסטות, ושאר עמך ישראל. ככל שתכפו השנים, ירד מינון המוזיקה הישראלית ועלה מינון הפוליטיקה, המוזיקה, והתוכניות שמעניינות בעיקר את השטיבלך החרדי לאומי, וחבל. הערוץ הפך מערוץ עממי כלל ישראלי, לערוץ שבע המנדטים של האיחוד הלאומי (או יותר נכון, שני המנדטים של תקומה) וקיבלנו ערוץ מאוד מגזרי. יש ביקוש עצום לערוץ רדיו יהודי - מסורתי, וערוץ התכלת מוכיח זאת על המסך. מגיע לאזרחי ישראל ערוץ יהדות עממי קצבי ועדכני גם ברדיו (ועדכני זה אומר לא רשת מורשת המייבשת של קול ישראל). לפני שמקימים את הערוץ מחדש, כדאי לקחת את זה בחשבון.

4. הטעות הראשונה הייתה שהקימו את התנחלויות בהר, ולא במישור החוף. מי לעזאזל מיקם את בית אל כל כך רחוק מהים?

5. לפני שנשכח כדאי לשנן כמה מהביטויים שהנחילו לנו אנשי החדשות המוכשרים של הערוץ: מסירת שטחים ולא החזרה, נסיגה ולא פעימה, מלחמת אוסלו ולא אינתיפאדת אל-אקצה, מחבל כלוא ולא אסיר ביטחוני, התפרעויות ולא הפרות סדר או תקריות, צבא פלשתיני ולא משטרה, מחבלי תנזים ולא פעילים, תהליך מדיני ולא תהליך שלום, ועוד מילים רבות שמהיום כבר לא נזכה לשמוע. כדי לא להשתגע לגמרי, בקשו מחבריכם להקריא לכם, לפחות פעם בשבוע את המונכון של חגי סגל, מנהל חטיבת החדשות של הערוץ.

6. אחרי שירדה תוכניתו של אדיר זיק, איך נוכל להתעדכן בשינויי תפריט ארוחת הבוקר של אבישי רביב?

7. אפילו ריח הצ'ולנט לא יעזור. זה לא יום שישי בלי ערוץ שבע.