מלחמתה של תורה

הרבנות הראשית נערכת להצרת צעדיהם של רבני צהר. במכתב שפרסם היום הרב דוד סתיו לתמידיו תמה הרב על הקשר שבין הרבנות לשלטון. ומבכה את הנזק העצום שיגרום המהלך.

חדשות כיפה יאיר פלדמן 18/07/07 00:00 ג באב התשסז

מלחמתה של תורה

לפני כעשור הגיעו מספר רבנים למסקנה כי "במקום של חלול ה אין חולקים כבוד לרב" - כך נולד רעיון מיזם החופות של צהר. נדמה כי בימים אלה מצאה הרבנות הראשית את דרכה לנקום במי שלא נהג בה כבוד לדעתה.


הכרזת מלחמה. הרב דוד סתיו

לפני כשנתיים קבעה מועצת הרבנות הראשית את הקריטריונים לעריכת חופות. על פי ההחלטה רק רבנים ודיינים בעלי תפקיד ממלכתי יוכלו להשיא זוגות ביום חתונתם. בנוסף יוכלו אדמו"רים וראשי ישיבות גבוהות, ישיבות הסדר ומכינות קדם צבאיות להשיא את תלמידיהם בלבד.

עד כה לא נאכפו קריטריונים אלה, אך בחודשים האחרונים יצאה הנחיה מטעם הרבנות הראשית להקפיד על הכללים החדשים-ישנים. הניזוקים העיקריים מצעדיה של הרבנות הראשית הם רבני עמותת צהר שמידי שנה מחתנים כ 2,500 זוגות, למעלה מחמישית הזוגות החילוניים המתחתנים בישראל.


במכתב שמתפרסם היום (רביעי) באתר ישיבת ההסדר פ"ת, פונה הרב דוד סתיו, ראש הישיבה ומרבני צהר, לתלמידו ומצר על הנושא. "אי אפשר שלא להבין את הכעס העצום שהצטבר אצל הצבור הרחב ביחס לממסד שכפה עליו טקס שהוא אינו חפץ בו" אומר הרב סתיו ומצר על כך ש"המקום שיכל והיה צריך להיות נקודת המפנה והחבור ליפה והמאיר שבתורה, הפך למקום הפורענות והחורבן"


התחושה בקרב רבני צהר היא כי הרבנות הראשית מנסה לשים מקלות בגלגליהם, ומשוכנעים שמכיוון שאינם מחוברים לעטיני השלטון והמשרות הפוליטיות הם ניזוקים. לדברי הרב סתיו "יש כאן סוג של הכרזת מלחמה נגד כל עולם התורה הציוני וזאת כהמשך להחרמת הדיינים הצומחים מתוך ישיבותינו"