מדד הערכיות: דרגו את מידותיהם הערכיות של נבחרי הציבור

מתלבטים בין בנט, הרשקוביץ או אורלב? אתר אינטרנט חדש מבקש לדרג את נבחרי הציבור על פי מידותיהם הערכיות, בהתבסס על השיקולים התנ"כיים של בחירת שופטי ישראל

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 17/10/12 12:16 א בחשון התשעג

מדד הערכיות: דרגו את מידותיהם הערכיות של נבחרי הציבור

כמה ערכי נפתלי בנט בעיניכם? עד כמה אורלב ירא שמיים לדעתכם? האם יש להרשקוביץ מספיק גבורה? אתר חדש בשם "שרי אלפים" שעלה לאוויר, מנסה לדרג ולתת ציונים על תכונותיהם של פוליטיקאים ומנהיגי ציבור, בהם מתמודדי הפריימריז ב"בית היהודי". הקטגוריות נשאבו, לטענת מייסד האתר, משיקולי בחירת שופטי ישראל כפי שמוצגים בתנ"ך ואשר לאורם יש לבחון את נבחרי הציבור של מדינת ישראל.

"הבחירות במסורת בישראל היו תמיד בחירות אישיות", מסביר אראל סגל הלוי, מקים האתר, שציין כי "בעלי התפקידים הציבוריים נבחרו על פי התכונות האישיות שלהם: ושמת עליהם שרי אלפים... שנאי בצע, אנשי אמת, יראי אלוהים, אנשי חיל ואתה תחזה את כל העם'. אתר שרי אלפים נועד לרכז מידע על תכונות האישיות של המועמדים לתפקידים ציבוריים".

האתר "שרי אלפים" מציג שבע קטגוריות שנשאבו מן התנ"ך בהם יבחן את תכונותיהם האישיות של אנשי ציבור. בקטגוריות כמו "יראי אלוהים", "אנשי אמת" ו"שונאי בצע" יצטרכו למלאות גולשי האתר מידע אודות המועמד שמסגיר את תכונתו האישית בהתאם לקטגוריה. סגל מדגיש יש להתמקד "בתכונות הטובות של כל מועמד. יש להוסיף מידע אמין בלבד עם קישור למקור המידע". מידע שימצא על ידי סגל כלא אמין או הטבול בלשון הרע ימחק מן האתר.

על אף שטרם הצטבר מידע רב באתר אודות תכונותיהם האישיות של נבחרי הציבור, סגל כבר הכריז כי על פי כל הקריטריונים התנ"כיים, המועמד העדיף הוא ח"כ זבולון אורלב. אבל זו רק דעתו האישית.