כצפוי: נפתלי בנט נבחר בשלישית לראשות הבית היהודי

השר בנט ימשיך לכהן כיו"ר המפלגה לאחר שזכה בבחירות המקדימות לראשות המפלגה עם 80.3% אחוזי תמיכה. ברנסקי והרב זאגא שקיוו להפתיע נותרו מאחור. בנט: "היום הנחנו את אבן הפינה להנהגת המדינה"

חדשות כיפה 27/04/17 23:52 א באייר התשעז

שר החינוך נפתלי בנט זכה הלילה (ה') כצפוי בבחירות המקדימות לראשות הבית היהודי ויוביל את המפלגה גם בשנים הקרובות. למרות המתקפה מצד המועמדים האחרים והדיבורים על ירידה באחוזי התמיכה בו, בנט ניצח את הבחירות בפער גדול.

שר החינוך ניצח לאחר שגרף 80.3% מהקולות. אל"מ במיל' יונתן ברנסקי הגיע שני עם 12.2% אחוזי תמיכה ואילו הרב יצחק חי זאגא עם 7.5% בלבד. ועדת הבחירות החליטה להאריך את מועד ההצבעה בשעה נוספת עד ל-23:00. עם סגירת עמדו אחוזי ההצבעה 50.67% המהווים כ-15,000 מצביעים 

יש לציין כי לקראת שעות הערב, כשאחוזי ההצבעה היו נמוכים, חששו במטה בנט כי התמיכה בו תהיה נמוכה ובהודעת וואטסאפ מיוחדת, הוא פנה למצביעים בבקשה שלא יענישו אותו ולא יפגעו בכוחו. בנט הודה כי חלק ניכר מהביקורות היו מוצדקות והבטיח לתקן את הבעיות. דברים ברוח דומה אמרה גם שרת המשפטים איילת שקד.

יו"ר הבית היהודי והמנצח הגדול של הבחירות נפתלי בנט הגיב לתוצאות ואמר: "אני מודה לבוחרי הבית היהודי על הזכות שניתנה לי להוביל את המפלגה לבחירות הבאות. שבחרו להמשיך את המהפכה. זוהי משימה כבדה. אני מודה לכל הפעילים המדהימים והתומכים שעשו לילות כימים עבורי ועבור הבית היהודי של כולנו. היום הנחנו את אבן הפינה בדרך להנהגת המדינה. הבחירה היא לא בי, הבחירה היא בדרך".

לדבריו, "בדרך של לשמור על בטחון ישראל ללא פשרות, לשמור על הזהות היהודית שלנו, לשמור על אחדות ולפתוח את שורות המפלגה. כל מי שמאמין בערכים שלנו, הבית הזה שלו. יש בבית שלנו חדר לכל אחד. אנחנו יוצאים מכאן למסע שבסופו נגיע להנהגת מדינת ישראל, המהפכה תמשיך בזכותכם".

הרב יצחק זאגא הגיב גם הוא לנצחון בנט ואמר כי הוא "מכבד את תוצאות הפריימריז". יו׳׳ר האיחוד הלאומי, שר החקלאות אורי אריאל בירך את שר החינוך וציין את הצורך באחדות: "אני מברך את נפתלי על הבחירה המחודשת לתפקיד יו׳׳ר הבית היהודי. עכשיו הזמן לשבת יחד עד שיצא עשן לבן ולסכם על אחדות וריצה משותפת של הבית היהודי והאיחוד הלאומי בבחירות הבאות.הציבור שלנו דורש אחדות.אחדות זה הדבר הנכון ברמה הערכית וזאת הדרך לגדול בכמות המנדטים ולהרחיב ולהעמיק את ההשפעה של הציונות הדתית והמחנה הלאומי על דרכה של מדינת ישראל".

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי בירכה את בנט ואמרה: "אני מברכת את חברי השר נפתלי בנט על זכייתו מחדש באמון הציבור וברוב מוחץ. הבית היהודי בהנהגתו של בנט רשמה הישגים רבים והפכה למצפן של הקואלציה. הציבור הבין שאכן משהו חדש התחיל לפני ארבע שנים ונתן פעם נוספת את אמונו למשימות הבאות לקראתנו".