בדרך לישראל: מה תכלול היוזמה המדינית של נשיא ארה"ב

נשיא ארה"ב צפוי לנחות בארץ בעוד כחודש, כחלק מניסיונו לקדם יוזמת שלום אזורית. בתפריט, הכרזה על ירושלים כבירתה של ישראל, תמיכה במדינה פלסטינית ואף מילה על העברת השגרירות

חדשות כיפה 27/04/17 09:28 א באייר התשעז

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, צפוי להגיע לישראל בעוד כחודש. מטרת הביקור, שיארך פחות מיומיים, היא ככל הנראה לקדם יוזמת שלום חדשה וכן להצהיר כי מבחינת האמריקנים ירושלים היא בירתה המאוחדת של ישראל.

בתו של הנשיא האמריקני איוונקה ובעלה ג'ארד קושניר, יתלוו לביקורו הראשון של טראמפ בישראל כנשיא. משלחת מהבית הבן תנחת היום בארץ במטרה לסכם את פרטי הביקור השונים כמו סידורי האבטחה, בניית לוחות הזמנים ועוד. טראמפ עתיד להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין.

מועד הביקור עדיין לא נקבע, אך ככל הנראה הוא יתקיים בסוף חודש מאי או תחילת יוני. מעבר להכרזה על ירושלים כבירתה של ישראל, טראמפ יכריז על תמיכתו בהקמת מדינה פלסטינית והוא אינו צפוי להכריז על העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים, כפי שהבטיח במערכת הבחירות.

במידה וטראמפ יגיע כאורחו של נשיא המדינה, יתכן והוא ישא נאום בכנסת ויבקר ביד ושם. נשיא ארה"ב מתכנן גם לבקר בשטחי הרשות הפלסטינית ולהיפגש עם אבו מאזן, אותו ייפגוש בשבוע הבא בבית בלבן. הפגישות עם יו"ר הרשות וכן הביקור המתוכנן לישראל מהווים המשך ליוזמת השלום האזורית אותה מנסים לקדם בממשל טראמפ, יוזמה שאמורה להתבסס על עקרונות שממשלת ישראל מתנגדת להן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן