בנט: "זכות הקיום של מדינת ישראל זה לא השואה אלא התנ"ך"

74 מתמודדים מ-37 מדינות, נפגשו עם ראש הממשלה ושר החינוך לקראת החידון שייערך ביום העצמאות. נתניהו התייחס לביטול הפגישה עם שר החוץ הגרמני: "החיילים שלנו הם הבסיס לקיומנו"

חדשות כיפה 26/04/17 07:03 ל בניסן התשעז

בנט: "זכות הקיום של מדינת ישראל זה לא השואה אלא התנ"ך"
דוברות שר החינוך, צילום: דוברות שר החינוך

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט, נפגשו אמש (שלישי) עם משתתפי חידון התנ"ך העולמי לנוער לשנת תשע"ז ובירכו אותם לקראת ההתמודדות שתיערך ביום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל.
74 נערים ונערות מ-37 מדינות, ביניהן ארה"ב, ברזיל, צרפת, קוסטה ריקה ועוד, התכנסו בבית ראש הממשלה לקראת החידון העולמי שהשנה עומד בסימן " 50 שנה לאיחוד ירושלים".

השר בנט נשא הרחיב על הקשר שבין הקמת מדינת ישראל לתנ"ך ואמר: "אתמול היה יום הזיכרון לשואה, הרבה פעמים אומרים שזכות הקיום של מדינת ישראל זה השואה, אבל זה לא נכון, מדינת ישראל כאן למרות השואה ולא בגללה. זכות הקיום של מדינת ישראל היא התנ"ך".

ראש הממשלה נתניהו בירך גם הוא את המתמודדים ואיחל להם בהצלחה, אך בדבריו בחר להתייחס לביטול הפגישה עם שר החוץ הגרמני, בעקבות סירובו שלא להיפגש עם ארגוני השמאל הקיצוני 'שוברים שתיקה ו-'בצלם'. "אני מוביל את יחסי החוץ של ישראל לפריחה חסרת תקדים", אמר נתניהו, "אבל אני עושה זאת מתוך מדיניות לאומית גאה ותקיפה, ולא מתוך הרכנת ראש והתרפסות".

בהמשך הוא אמר כי "היחסים שלנו עם גרמניה איתנים והם חשובים והם גם יימשכו כך". לדבריו המדיניות שלו ברורה והיא "לא להיפגש עם דיפלומטים, שמבקרים בישראל ונפגשים עם ארגונים שמכפישים את חיילי צה"ל ומבקשים להעמיד לדין את החיילים שלנו כפושעי מלחמה. אותם דיפלומטים לא יעלו על דעתם לעשות את זה בארה"ב או בבריטניה, או בשום מקום אחר. החיילים שלנו הם הבסיס לקיומנו. הם שומרים עלינו, ואנחנו נשמור עליהם".