בית המשפט: 'באמונה' מחוייבים לשווק לכולם, אך לא יוטל קנס

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה את דרישת האגודה לזכויות האזרח להטיל על חברת הנדל"ן קנס. עם זאת קבעה השופטת כי לחברה אסור להגביל את שיווק דירותיה לציבור הדתי לאומי בלבד

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/04/17 07:35 כד בניסן התשעז

בית המשפט: 'באמונה' מחוייבים לשווק לכולם, אך לא יוטל קנס
יחצ, צילום: יחצ

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע אתמול (רביעי) כי חברת 'באמונה' אינה רשאית לשווק יחידות דיור לדתיים בלבד. עם זאת ציין בית המשפט כי כבר לקראת הדיון הצהירה החברה שהיא תמכור את דירותיה לכל דורש וכתוצאה מכך דחתה השופטת נאוה בר אור את דרישת האגודה לזכויות האזרח להשית עליה קנס כספי.

תחילת הסיפור הוא בקמפיין שניהלה חברת 'באמונה' ועורר ביקורת רבה, במהלכו שיווקה יחידות דיור בפרוייקט כרמי גת תוך התמקדות בציבור הדתי לאומי בלבד. בעקבות כך, הגישה האגודה לזכויות האזרח עתירה בדרישה לחייב את חברת הנדל"ן לשווק לכלל הציבור ולקנוס אותה על דרכי פעולתה.

בפסיקתה של השופטת בר אור נאמר כי חברת 'באמונה' מחוייבת למכור את הדירות לכל דורש זאת מבלי להפלות ציבור זה או אחר ובטח שלא לייעד את הדירות לציבור הדתי לאומי בלבד. עם זאת היא ציינה שבין מועד הגשת העתירה לדיון בבית המשפט כבר הכריזה החברה כי היא אינה מתנגדת למכירת דירותיה לכלל הציבור.

בעקבות שינוי עמדתה של החברה, פסק בית המשפט כי אין לדון בשנית בנושא הקנס, אותו דרשו באגודה לזכויות האזרח להטיל על החברה. לצד זה הטילה השופטת את תשלום הוצאות המשפט שך האגודה, בסך 10,000 שקל, על חברת באמונה.

מחברת באמונה נמסר כי "כל טענות האגודה נדחו. באמונה תמשיך להקים את שכונת כרמי גת לציבור הדתי".

מנכ"ל החברה ישראל זעירא אמר כי "בית המשפט המחוזי דחה את דרישת האגודה לזכויות האזרח לקנוס את חברת 'באמונה' בעשרות מיליוני שקלים. ובכך קיבל את טענת חברת 'באמונה' כי היא משווקת את הפרויקט בפרסומיה כאשר הוא 'פתוח לכלל הציבור'. בית המשפט קבע כי על החברה להמשיך ולמכור את הדירות, כפי שהיא אכן עושה על פי הצהרתה לפני בית המשפט, לכל דורש. בכך נדחתה למעשה דרישתה של האגודה שכביכול חברת באמונה מפלה לרעה ציבור שאינו שומר מצוות ברכישת הדירות בפרויקט בכרמי גת".

זעירא הוסיף וציין "כי השופטת נאוה בן אור פסקה עקרונית כי "ככל שכוונת העותרת בעתירתה המתוקנת הייתה להידרש לשאלת אופן פרסום הפרויקט (להבדיל מאופן שיווקו), הרי שהוראה ברורה בעניין זה נכללה בתנאי המכרז, ואין לשלול את הטענה לפיה מכירה לכל דורש היא בגדר שיווק שאינו מפלה, העולה בקנה אחד עם לשונו של המכרז הקונקרטי העומד לדיון לפניי". בדבריה אלה קיבלה למעשה השופטת בן אור את טענות חברת "באמונה" כי אין לכפות עליה דרכי פרסום כלשהן בשעה שהיא מוכרת את הדירות לכל דורש. נסיון האגודה לזכויות האזרח להציג את ההיפך הינו ילדותי והיפך האמת".