ארה"ב החליטה: בלי נפילת אסד בעית סוריה לא תפתר

ממשל טראמפ שינה כיוון ביחסו לשלטון אסד ולא שולל פעולות להפלתו. שגרירת ארה"ב באו"ם: "אין שום סיכוי לפתרון מדיני כשאסד עומד בראש השלטון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/04/17 09:30 יג בניסן התשעז

ארה"ב החליטה: בלי נפילת אסד בעית סוריה לא תפתר
Joseph Sohm / Shutterstock, צילום: Joseph Sohm / Shutterstock

עד היום נמנעה ארה"ב מלהכריז על רצונה בהפלת משטר אסד, ואף הבהירה כי זו אינה מטרת הממשל האמריקני. הלילה (א') סיפקה שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי, אמירות שונות שהמסר העיקרי מהן הוא, אין סיכוי לפתרון בסוריה כל עוד אסד בשלטון.

בראיון לרשת CNN אמרה היילי כי "אין שום סיכוי לפתרון מדיני כשאסד עומד בראש השלטון". השגירה סיפרה על תובנות הממשל מהנעשה בסוריה, בעיקר לאור התקיפה הכימית במדינה ע"י משטר אסד, "ברור שאנו מנסים להביס את דאעש. שנית, איננו רואים פתרון של שלום בסוריה כשאסד שם. שלישית, צריך לדחוק את ההשפעה האיראנית. לבסוף, צריך לנוע לעבר פתרון מדיני משום שבסופו של יום זה מצב מורכב".

בהמשך היא אמרה כי "כשמתבוננים על הפעולות של אסד ועל המצב, קשה לראות ממשל שוחר שלום ויציב עם אסד. חילופי שלטון הם משהו שאנחנו סבורים שיקרה, משום שכל הצדדים יראו שאסד אינו המנהיג הדרוש לסוריה". לדבריה כלל לא בטוח שמדובר בתקיפה חד פעמית של הנשיא טראמפ, "אם צריך לבצע עוד, הוא יעשה זאת. מה שיקרה תלוי באופן שבו כולם יגיבו למה שנעשה בסוריה ויבטיחו שננוע לעבור פתרון מדיני".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן