מועצת יש"ע על החלטות הקבינט: "נעמוד על המשמר"

ראשי ההתישבות במועצת יש"ע רואים את חצי הכוס המלאה: "ההבנות שהושגו מאפשרות את המשך בנין ההתישבות ביהודה ושומרון" ומתחייבים לעקוב: "המבחן האמיתי יהיה חידוש מיידי של פעולות התכנון הבניה והפיתוח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/17 11:21 ד בניסן התשעז

מועצת יש"ע על החלטות הקבינט: "נעמוד על המשמר"
ישיבת איתמר, צילום: ישיבת איתמר

במועצת יש"ע הגיבו היום (ו') להחלטת הקבינט המדיני ביטחוני להגבלות הבנייה ביהודה ושומרון, בהתאם להבנות מול ממשל הנשיא טראמפ.

בתגובה שפרסמו נכתב: "לאור ההחלטות ולמרות המגבלות המסוימות, ההבנות שהושגו בין ממשלת ישראל לממשל בארה"ב מאפשרות את המשך בניין ההתיישבות בכל הישובים ביהודה ושומרון, וגם את הקמת הישוב החדש לתושבי עמונה"

ראשי המועצות הדגישו כי ''גם במקרה זה המבחן האמיתי יהיה חידוש מידי של פעולות התכנון הבניה והפיתוח בכל רחבי ההתיישבות והמעשים בשטח. אנו נעמוד על המשמר ונפעל מול ממשלת ישראל להביא לכך שתוכנית זו אכן תצא אל הפועל".

מאז פרסום הודעת הקבינט מתנהל ויכוח האם ההחלטות טובות לימין או לא. פרשני השמאל מתמקדים בהגבלות על הבנייה ואילו בעלי הדעה ופוליטיקאים מימין מדגישים את יחידות הדיור ביו"ש שיקודמו, את האפשרות לבנייה ואת היישוב החדש לתושבי עמונה. דווקא ח"כ סמוטריץ' סבור כי הפרשנות משמאל מדויקת יותר. הבוקר צייץ ח"כ סמוטריץ' בטוויטר: "הבוקר בפיד ואצל הפרשנים- הימין טועם שהקבינט החליט אתמול על בניה, השמאל טוען שיש הקפאה. לצערי הפעם פרשני השמאל צודקים. הימין עוור מרצון".

בתגובה לתקשורת הגיב ח"כ סמוטריץ' ואמר: "החלטת הקבינט מטרידה מאוד. היא משאירה אמנם מרחב תמרון למבחן הישום בשטח אבל הניסיון עם נתניהו במבחני תוצאה הוא רע מאוד. אין בסיס אמיתי להערכה שהפעם זה יהיה אחרת.

תזכורת אחת מיני רבות להתנהלותו של נתניהו קבלנו אתמול כשראש הממשלה הודה למעשה שהוא הורה לעצור שיווק של 2000 יחידות דיור מתוך אלו שאושרו על ידו לפני כחודשיים וזאת לאחר שלשכתו הכחישה זאת. ההודאה הזו, בצירוף העובדה שמאז הבחירות בארה"ב מועצת התכנון העליונה ביו"ש לא התכנסה - מה שאומר שגם התכניות שרה"מ "אישר" לא קודמו, מלמדים שה- 5500 יחידות שכאילו אושרו היו לא יותר מבלוף, כפי שטענתי אז. כאמור, אין שום יסוד להנחה שהפעם זה יהיה שונה. נצטרך להיות עם יד על הדופק ולא לתת לנתניהו למסמס את הבניה.

בפועל, נצטרך לדרוש את כינוסה של מועצת התכנון העליונה מיד לאחר חג הפסח ולהעמיד את החלטת הקבינט למבחן מידי. נניח על שולחנה של מת"ע את כל התכניות שעומדות על הפרק ונבחן האם רה"מ יאשר את קידומן או לא. אם הוא לא יאשר אותן לא נוכל לפתוח את מושב הקיץ של הכנסת כסדרו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן