הערב: יישוב חדש לעמונה בדיוני הקבינט

ראש הממשלה צפוי לעדכן את השרים בהגבלות שממשל טראמפ מטיל על הבניה ביו"ש. מטה עמונה: "אם ההחלטה לא תתקבל היום, תהיה זו הפרת התחייבות שלטונית".שדולת א"י: "אין הצדקה לממשלת ימין לקבל את תכנית הגושים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/03/17 11:42 ג בניסן התשעז

הערב: יישוב חדש לעמונה בדיוני הקבינט
מטה המאבק, עמונה, צילום: מטה המאבק, עמונה

המגעים מול ממשל טראמפ בנוגע לבניה בהתיישבות וחידוש התהליך המדיני, יובאו הערב (חמישי) ע"י ראש הממשלה לדיון בקבינט. בתוך כך יביא נתניהו לאישור את דבר הקמת היישוב החדש לעקורי עמונה.

ראש הממשלה צפוי להציג את תמונת ההסכמות שהושגו בין ישראל לארה"ב. ממה שסוכם עד כה עולה תמונה שונה ממה שציפו בימין שכן הנשיא האמריקני לא ממהר לאפשר בניה ביו"ש ולצד זה הוא מנסה לקרב בין הצדדים למטרת חידוש המשא ומתן.

נושא נוסף שיעלה בדיונים יהיה אישור בניית יישוב חדש עבור מפוני עמונה. יש לציין כי נתניהו הבטיח בעבר לתושבים כי יפעל להקמת יישובם עד לסוף חודש מארס הקרוב שמסתיים בשבת. עם זאת צפוי ראש הממשלה לדווח על התניית הבניה בכך שבניות עתידיות יסתכמו בגושי ההתיישבות בלבד, זאת לאור עמדת ארה"ב.

ממטה המאבק למען עמונה נמסר: "אנו מודיעים ברורות כי הקמת שכונה צמודה לישוב קיים (גבעה ב בישוב הותיק שבות רחל) אינה מהווה ישוב חדש כמשמעו בהסכם איתנו וכי החלטה כזו נוגדת את ההסכם וממילא לא נשתף איתה פעולה.

אם החלטה להקמת הישוב החדש לא תתקבל היום, תהיה זו הפרת הסכם והפרת התחייבות שלטונית מעבר לסטנדרט הציבורי הקלוקל שיקבע, לפיו הסכמים לא שווים את הנייר שהם חתומים עליו. במצב זה לא תישאר לנו ברירה ונעשה שימוש בכל הכלים המשפטיים העומדים לרשותינו. הרסתם תבנו. התחייבתם בהסכם, שעד ה-31 במרץ תחל הקמת הישוב החדש - קיימו את ההסכם, יממה לפני מועד פקיעתו".

באשר לפרסום, לפיו הקמת הישוב החדש כרוכה בהגבלת הבניה ביו"ש ואף פוגעת בהתיישבות נמסר:
"אין לכרוך בשום צורה, בין בניית הישוב החדש לבין הדיון על הבניה ביו"ש ובארץ כולה. יש הסכם ואותו חייבים לקיים. במקביל יש דיון מדיני כמה לבנות ביו"ש והיכן לבנות. הצבת משוואה פראדוקסאלית לפיה ישוב חדש בא על חשבון בניה היא מניפולציה - לא פחות. על חברי הקבינט לכפור בה ובעצם הצבתה בבסיס הדיון. כשם שיש לבנות את עמונה בהקדם, יש להוסיף חיים ובניה ביו"ש ובכל הארץ כולה".

ראשי שדולת ארץ ישראל שיגרו מכתב לראש הממשלה ושרי הקבינט. במכתב מדגישים ח״כ יואב קיש וח״כ בצאלאל סמוטריץ כי הם מצפים משרי הקבינט להשיב תשובה שלילית לכל הצעה הכוללת הגבלה מכל סוג: "הקפאה אינה לגיטימית, גם לא ״בנתיים״ או כ״שלב ביניים״ ובוודאי שאין לקבל הקפאה או הגבלות בניה מחוץ לגושים״. תוכנית הגושים היא תוכנית המדינה הפלסטינית ואין שום הצדקה לממשלת ימין לקבל אותה. גם לא באופן זמני או חלקי".

ראשי השדולה הוסיפו במכתבם כי הם מודאגים מהידיעות בדבר הצעה של ״עמונה תמורת גושים״: ״משעה שהסכם עמונה נחתם ע״י נציגי הממשלה- הוא מעשה עשוי ועובדה מוגמרת, אין להטיל ספק בחובה לקיומו, או להעמיד אותו להצבעה כחלק מ״עסקה״.