אורי אריאל: בנט לא רוצה אותנו כי אנחנו ימניים ודתיים מדי

בכינוס של מפלגת האיחוד הלאומי מנה השר אורי אריאל רשימה של ההבטחות שלא קוימו ושל הקשיים. בין הדברים: עמונה, בניה ביו"ש, שאלת השבת, כשרות ועוד. סמוטריץ': "יחד נוביל את הציונות הדתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/03/17 09:21 א בניסן התשעז

אורי אריאל: בנט לא רוצה אותנו כי אנחנו ימניים ודתיים מדי
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אמש קיימו חברי מפלגת האיחוד הלאומי, בראשות השר אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ ומזכ"ל המפלגה אופיר סופר, הרמת כוסית לקראת חג הפסח באולפנת רעות בפתח תקווה. השר אורי אריאל פתח את הרמת הכוסית וקרא לשר נפתלי בנט לפעול למען אחדות שתי המפלגות ברשימה משותפת לקראת הבחירות הבאות.

מיד לאחר סקירת פעילות המפלגה בשנה האחרונה הצביעו חברי המרכז על הצטרפותם של 20 חברים חדשים למרכז, המורכבים מחברים מהמטה החרדי שהוקם לאחרונה והצעירים של המפלגה

יו"ר האיחוד הלאומי, השר אורי אריאל אמר: ״בניגוד למה שנוטים לחשוב, האתגרים כיום כלפי ההתיישבות גדולים מאוד. בניגוד למה שהובטח, הישוב החדש בעמונה עוד לא נבנה. ממה שאנחנו מבינים, גם השיחות היום מול ארהב הולכים לכיוון שהבניה לא תהיה חופשית. גם אותן אלפי יחידות דיור ששוחררו לבניה, רובן עדיין תקועות. אנחנו מודעים לכך ועושים רבות לשיפור המצב ואני מקווה שזה יסוכם ויתקדם בזמן הקרוב. גם בתחום דת ומדינה יש לנו אתגרים לא פשוטים. שאלת השבת במרחב הציבורי עוד לא נפתרה למרות שזה עבר לטיפול השר דרעי. כרגע יש בג״צ בעניין וההמשך לא פשוט בכלל. הפתרון לשבת זה יום ראשון כיום מנוחה נוסף. זה אפשרי ועכשיו השאלה זה הטכניקה והקצב. גם בנושאי כשרות יש אתגרים וזה מחייב אותנו להתייצבות ברורה וחזקה. צריך להוביל ולא להיגרר.״

"לגבי הקדמת הבחירות" אמר השר אריאל, ״זו שאלה אמיתית האם יהיו בחירות בגלל התאגיד, ויש חשש שאנחנו נמצאים בסחרור שיכול להביא בסופו של דבר לבחירות. האמת היא שקשה לצפות קדימה וקשה לדעת לאן יגיעו".

באשר להתנהלות מול הבית היהודי אמר אריאל:״יש רצון אמיתי מצד הציבור שנמשיך גם בבחירות הבאות ברשימה מאוחדת אבל לצערי התשובה שאנחנו שומעים מיו״ר הבית היהודי שהוא לא רוצה ללכת יחד עם האיחוד הלאומי כי אנחנו דתיים וימניים מידי. ולכן צריך להיערך ללכת לבחירות לבד ובעוצמה ויחד עם זאת לא לוותר על הסיכוי לאחדות של הציונות הדתית. ״

ח"כ בצלאל סמוטריץ חיזק את השר אריאל ואמר: "חיזוק האחדות בציונות הדתית והמשך הריצה המשותפת של שתי המפלגות עוברים דרך שימור המיוחד והייחודי שבכל מפלגה. מפלגת האיחוד הלאומי ממשיכה להתחדש ולהתחבר לציבורים נוספים בציונות הדתית ובאלו המזדהים עם דרכה ודגליה".

עוד אמר: "אני מבקש לברך את חברי המרכז החדשים שהצטרפו היום למערכה על שלמות ארץ ישראל מתוך תורת ישראל וחיבור עמוק לעם ישראל. יחד נוביל את הציונית הדתית להנהגת מדינת ישראל לאור האתגרים הרבים שניצבים בפניה".

מיד לאחר סקירת פעילות המפלגה בשנה האחרונה הצביעו חברי המפלגה על הצטרפותם של 20 חברי מרכז חדשים המורכבים ממטה החרדי שהושק . בין החברים החדשים שנבחרו הערב כחברי מרכז הם : יעקב מיוחס יו"ר מטה החרדי במפלגה, זכריה לנדאו, בת שבע קריסטל ועוד פעילים נוספים ממטה החרדי. בנוסף: יהודה ולד,איש חינוך וממרכז ליב"ה, יו"ר צעירים האיחוד הלאומי, אביחי גרינוולד, אבתר כהן ופעילים צעירים נוספים של המפלגה.

כזכור, מאז הועידה הרעיונית באוקטובר 2016, החלה המפלגה בהרחבת שירותיה ובינהם עם השקת המטה החרדי, התחדשות פעילות צעירי המפלגה ובקרוב יושקו מטות נוספים ממגזרים שונים בחברה הישראלית.

מזכ"ל מפלגת האיחוד הלאומי, אופיר סופר אמר: "הציבור מבין את תפקידנו כסמן הימני והיהודי בקואליציה ועל מנת שנמשיך במגמה זו, אין דרך אחרת אלא להקים רשימה אחת וגדולה וקריאתנו לבית היהודי לאחדות נובעת מתוך רצון אמיתי להצעיד קדימה את עם ישראל למען שמירה על המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

עוד הוסיף סופר: "בשנה האחרונה, התחלנו דרך חדשה במפלגה ואנו פועלים על מנת לצרף קהלים נוספים המזדהים עם ערכינו וניכר כי יש רבים המעוניינים בשמירה על ערכי התיישבות, ואופייה היהודי של המדינה וחיזוק הפריפריה והיום התברכנו בחברים חדשים למרכז מכל הקשת בחברה הישראלית".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן