מהרב ליאור ועד הרב סתיו: ליברמן, אל תפגע בעלי וברב לוינשטיין

מאות רבנים הביעו בימים האחרונים את מחאתם נגד כוונת ליברמן לפגוע ברב לוינשטיין ובמכינה בעלי. במכתב שנשלח לשר הביטחון נכתב כי חופש הביטוי לא מאפשר פגיעה במוסד מפואר כמכינה בעלי

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/03/17 09:57 כו באדר התשעז

מהרב ליאור ועד הרב סתיו: ליברמן, אל תפגע בעלי וברב לוינשטיין
יובל גינצבורג, צילום: יובל גינצבורג

השימוע שראשי המכינה בעלי הוזמנו אליו במשרד הביטחון ממשיך לעורר הדים. בימים האחרונים שורת רבנים חתמו על מכתבי מחאה נגד כוונת השר ליברמן ובעד המכינה הותיקה ואחד העומדים בראשה, הרב יגאל לוינשטיין.

במכתב שנשלח אתמול (חמישי) לשר הבטחון קראו רבנים בכירים בציונות הדתית להימנע מפגיעה כלשהיא במכינה הקדם צבאית בעלי. על המכתב חתומים בין היתר הרב דוב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב אליקים לבנון, הרב יהושע שפירא, הרב דוד סתיו ועוד.

"המכינה בעלי", כתבו הרבנים, "והרב יגאל לוינשטיין שליט"א בראשה, הם מהמובחרים שבמוסדותינו". אנשי הרוח של הציונות הדתית קבלו על הפגיעה המסתמנת בחופש הביטוי ואמרו כי דעות מנוגדות לא אמורות להוביל לפגיעה באומר אותן, "אנחנו חיים במדינה דמוקרטית שבה חופש הביטוי הוא אחד מאבני היסוד של החברה ומשום כך אפילו אם דעותיו ודרך התבטאותו של איש חינוך במדינת ישראל אינם מוסכמות על כולם זו אינה סיבה לפגוע בו או במוסד בראשו הוא עומד".

מעבר למכתב הזה, יצאו בימים האחרונים הודעות בעלות מסר דומה. לפני שבוע וחצי, לאחר דברי הביקורת שהתפרסמו כנגד הרב לוינשטיין, נשלח אליו מכתב תמיכה של כמאה רבנים מהציונות הדתית ביניהם הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון והרב שלמה אבינר. הרבנים כתבו בין השאר: "שמענו את דבריך, היוצאים מתוך הלב ומבוססים על עובדות ועל מעשים. אכן, הנך עומד, כראש חץ, להתריע על המגמות השליליות ההולכות וכובשות את צבאינו היקר, צבא ההגנה לישראל!"

במכתב נוסף שנשלח לפני מספר ימים לשר הבטחון, הביעו 250 רבנים, ביניהם רב היישוב עטרות הרב עזריאל אריאל, ראש מכון פוע"ה הרב מנחם בורשטיין, רב מושב קשת הרב אלעזר נאה, הרב דניאל שילה ואחרים, את מחאתם על מה שהם מכנים כתופעה של השתקת הרבנים והפחדתם.

"ההתקפות החמורות כנגד רבני ישראל", הם כתבו "כדוגמת הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו, הרב יגאל לוינשטיין, הרבצ"ר הרב אייל קרים והרב צבי קוסטינר, הפכו כבר לדבר שבשגרה.מעבר לחומרה שבסילוף דברי הרבנים והוצאת דבריהם מהקשרם בדרך כלל ובאופן עקבי, מתבצעת כאן פגיעה מכוונת בזכותם וחובתם של הרבנים, להביע את עמדתם באופן בהיר וגלוי ללא משוא פנים וללא מורא. אנו קוראים לכל מי שיש לאל ידו לעצור את הפגיעה ברוח צה"ל, להפסיק לאלתר את מסע ההסתה ולהחזיר את השפיות לצה"ל".