גידול משמעותי במספר הנבחנים לרבנות

ברבנות הראשית מציינים שהעליה נובעת בעיקר מהגדלת מספר בודקי הבחינות ומקיצור משך זמן מתן התשובה

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/03/17 07:15 כד באדר התשעז

גידול משמעותי במספר הנבחנים לרבנות
דוברות הרבנות, צילום: דוברות הרבנות

במועד הבחינות הקרוב לרבנות עתידים לגשת 3,441 בני אדם, גידול של 40% ביחס למועד הקודם. כך מדווחים בסיפוק ברבנות הראשית, שם תולים זאת בהתייעלות הליך בדיקת הבחינות.

השבוע נערך לראשונה יום עיון לכ-60 בודקי הבחינות בהשתתפות הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית הרב דוד לאו ומנכ"ל הרבנות הרב משה דגן. עקב העומס וגידול מס הנבחנים וכחלק מההיערכות לקראת המבחנים הוחלט ברבנות הראשית להגדיל את מספר בודקי הבחינות ברבנות הראשית לישראל.

לאחר שלמעלה מ-120 רבנים ניגשו למכרז נבחרו בסופו של דבר 60 בודקי בחינות שיתגברו את מערך הבחינו ת של הרבנות. גורמים ברבנות מציינים ש- "כלימוד מלקחי העבר חודדו הנהלים והרבנות הראשית דורשת מבודקי הבחינות לסיים את בדיקת המבחנים בזמן לצורך עמידה ביעדים של החזרת תוצאות הבחינה בתוך כ-90 יום מועד הבחינה". בנוסף לכך, מערך הרישום הטכני של בחינות הרבנות הראשית מנוהל כיום על ידי חברת מרמנת אשר הינה בעלת ניסיון של שנים ארוכות בהפעלת מערכי בחינות.

הרב הראשי לישראל הרב לאו, ציין בפני בודקי הבחינות את החשיבות הרבה שיש בהכשרת דורות הרבנים הבאים ואת החשיבות בעריכת מבחן שייבחן את ידיעת ההלכה על בוריה וכן ישלב גם שאלות מעשיות מחיי השגרה שכל רב נתקל בהם במהלך כהונתו.

מנכ"ל הרבנות הראשית לישראל הרב משה דגן ציין כי הם ימשיכו "לפעול להסדרת מערך הבחינות ברבנות הראשית ולנקוט בכל האמצעים ע"מ להביא להקלת העומסים במבחני הסמיכה לרבנות ולדיינות כדי להוסיף ולהכתיר רבנים שיגדילו תורה ויאדירוה".