משבר התאגיד, לקראת פיתרון או על סף פיצוץ?

במערכת הפוליטית מנסים להגיע לפשרה על משבר התאגיד. נתניהו השוהה בסין ממשיך לדרוש את ביטול התאגיד בעוד שר האוצר מתנגד לכך. השר אקוניס: "אין סיבה למשבר. לא חוששים מבחירות". השרה גמליאל: " הציבור מאס בבחירות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/03/17 09:56 כג באדר התשעז

משבר התאגיד, לקראת פיתרון או על סף פיצוץ?
צילום מסך, צילום: צילום מסך

המאמצים למציאת פשרה במשבר תאגיד השידור הציבורי נמשכים גם היום (ג') ולפי שעה גם העמדות הקשיחות שמציגים ראש הממשלה ושר האוצר. במערכת הפוליטית מעריכים שהנושא ייפתר עם שובו של נתניהו מחר מביקורו בסין, אך לא שוללים פיצוץ והליכה לבחירות.

ראש הממשלה ממשיך לעמוד על כך שאין צורך בהקמת התאגיד ומעוניין לבטל את הקמתו. שר האוצר לעומת זאת מתנגד לכך בתוקף ולא מוכן להתפשר בנושא הזה. השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל, טענה הבוקר בגלי צה"ל כי הליכוד כמפלגה לא יתמוך בנתניהו אם יגרוראת ישראל לבחירות, "לדעתי לא תהיה התיישרות לבחירות, לא יסלחו לליכוד במידה וילכו לבחירות על דבר כזה של תאגיד ציבורי, על כל חשיבותו. צריך לחשוב אלפי פעמים טרם הבחירות שלא נמצא את עצמנו באופוזיציה".

בהמשך היא אמרה כי "הכשל שקיים בקואליציה הוא ההסכמים הקואליציוניים שהיה צריך לחשוב לפני שחתמו עליהם. התאגיד זו לא סיבה לבחירות. הציבור מאס בבחירות". לעומתה שר המדע, הטכנולוגיה והחלל אופיר אקוניס נשמע פחות לוחמני. בראיון לערוץ 2 הוא אמר שאמנם "אין סיבה למשבר, אנו למעוניינים בבחירות", אך לצד זה קרא לכחלון להתגמש בדרישותיו וטען כי "אם יוחלט ללכת לבחירות, אנחנו לא חוששים מכך".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן