ביוזמת המדינה: משלחות מובילי דעת קהל מאירופה וארה"ב יסיירו בשומרון

המשרד לעניינים אסטרטגיים אימץ יוזמה של המועצה האזורית שומרון שמטרתה להביא משלחות מרחבי העולם לראות את המצב האמיתי בשטח

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/17 21:03 כב באדר התשעז

ביוזמת המדינה: משלחות מובילי דעת קהל מאירופה וארה"ב יסיירו בשומרון
מועצה אזורית שומרון, צילום: מועצה אזורית שומרון

המשרד לנושאים אסטרטגיים הודיע היום כי יאמץ את תוכנית הסיורים של המועצה האזורית שומרון להסברה בעולם. השר ארדן: "יהודה ושומרון חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל". דגן: "הכרה חשובה בפעילות ההסברה של השומרון בעולם. שמחים שהמשרד לעניינים אסטרטגיים נושא את הלפיד""

המשרד לנושאים אסטרטגיים בראשותו של השר גלעד ארדן הודיע השבוע על שיתוף פעולה עם המועצה האזורית שומרון במטרה להביא משלחות מרחבי העולם גם ליהודה ושומרון זאת כחלק מהתוכנית הכוללת של המשרד להיאבק בדה לגיטימציה לישראל וביוזמות חרם. בכך המשרד לנושאים אסטרטגיים מחזק את פעילות יחידת קשרי החוץ שליד המועצה האזורית שומרון הפועלת כבר שנים בתחום ההסברה בעולם ולהבאת מובילי דעת קהל ביניהם חברי פרלמנט וחברי קונגרס לשומרון, זאת כחלק משיתוף פעולה המשרד עם גופים וארגונים שונים הנאבקים בדה לגיטימציה.

במסגרת הפרכת מסע השקרים של גורמי הדה לגיטימציה וארגוני ה BDS פיתח המשרד לנושאים אסטרטגיים מנגנון להבאת משלחות לישראל מרחבי העולם שמטרתן לחשוף את מורכבות המציאות הישראלית. כחלק מהמכלול הכולל של המשלחות שיביא המשרד לישראל יתקיימו גם משלחות וסיורים ביהודה ושומרון, וזאת כדי לחשוף את הזיקה של עם ישראל לשומרון, את חשיבות האזור מבחינה ביטחונית, ואת הדו קיום הקיים בין היהודים לערבים באזור.

משלחות אלו חשובות במיוחד בעקבות להחלטת האו"ם 2334 אשר קוראת למדינות ליצור הבחנה פיקטיבית בן יו"ש לבין שאר חלקי מדינת ישראל.

השר גלעד ארדן: יהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. לצערי מדינות שונות מסמנות גבולות וירטואלים בתוך ישראל, כפי שניתן לראות ביוזמות סימון המוצרים ובקריאה להחרים מוצרי התנחלויות. כמי שאמון על המאבק בחרם החלטתי לסייע להתיישבות במאבק הצודק הזה ולהציג את החיים הנורמטיביים והדו-קיום שמתקיים באיזור על רקע מסע ההשחרה המתמשך שמתקיים נגד ההתיישבות על ידי אירגוני החרם.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון: "אי אפשר להפריז בערך שיתוף הפעולה הזה. מזה שנים המועצה האזורית שומרון פועלת בחזית ההסברה בעולם בדגש על ארה"ב ואירופה בכדי להביא את הפנים האמיתיות של השומרון בפני קובעי מדיניות, ללא מתווכים. אנחנו למדנו במהלך השנים שהאויב האמיתי של ההתיישבות הוא הבורות. לכן בנינו מערך שיארח ויקלוט קובעי מדיניות ומובילי דעת קהל מרחבי העולם בשומרון. הגיע הזמן שסיור בשומרון יהפוך לחלק בלתי נפרד של כל סיור רשמי של דיפלומט בישראל. לא ייתכן שפוליטיקאים ידברו על ההתיישבות וינסו "לפתור את הסכסוך" אך לא יגיעו לראות את המציאות בעיניים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן