גטאס בממתינה: עוצמה יהודית פנו לביטול עסקת הטיעון

עסקת הטיעון המקלה נגד ח"כ גטאס צפויה לעבור עוד מכשול אחד לפחות: אנשי עוצמה יהודית פנו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לבטלה והודיעו כי אם לא תתקבל דרישתם יפנו לבג"ץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/03/17 10:48 כב באדר התשעז

גטאס בממתינה: עוצמה יהודית פנו לביטול עסקת הטיעון
פלאש 90, צילום: פלאש 90

ראשי עוצמה יהודית ד"ר מיכאל בן ארי, ברוך מרזל, עו"ד איתמר בן גביר, ויו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין פנו לפני כשעה ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבטל את הסדר הטיעון נגד ח"כ באסל גטאס ולפיו ירצה גטאס עונש מאסר של שנתיים בלבד בגין הברחת הפלאפונים למחבלים.

אמש הגיש גטאס ליו"ר הכנסת את התפטרותו, והיא תיכנס לתוקף בעוד 24 שעות ומי שיכנס במקומו הוא ג'מעה אזברגה. כזכור נגד חבר הכנסת המתפטר מהרשימה המשותפת, הוגש כתב אישום המייחס לו עבירות של הברחת טלפונים לכלא, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור, הכנסת מסמכים שלא דרך הנהלת בית הסוהר ומרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור.

במסגרת עסקת הטיעון צפוי גטאס, בכפוף לאישור בית המשפט, להיכנס לכלא לתקופה של שנתיים. בנוסף לכך, תגזר עליו תקופת מאסר על תנאי והוא חוייב להתפטר מהכנסת כפי שעשה הבוקר.

במכתבם ליועץ באמצעות עו"ד בן גביר כתבו הארבעה כי מדובר בהסדר שאינו סביר בצורה קיצונית, וכי הפער בין כתב האישום המקורי לכתב האישום המתוקן הוא רב, קל וחומר כאשר מדובר בהסדר סגור על העונש.

אנשי עוצמה טוענים במכתבם כי גטאס הוא איש ציבור והאינטרס הציבורי בעמדתו לדין בעבירות החמורות הוא רב כמו גם העובדה כי העונש ביחס לאישומים שהודה בהן הוא מגוחך. עוד נטען כי הסדרי טיעון נועדו במקום שבו התביעה סבורה כי הסיכוי להרשעה הוא גבולי ועוצמת הראיות חלשה אלא שבמקרה של גטאס עוצמת הראיות גבוהה ביותר.

במכתבם הפנו את היועץ למספר תיקים שבהם נגזרו עונשים מאסר כבדים פי כמה בנסיבות חמורות פחות מאותן נסיבות המיוחסות לגטאס.

אנשי עוצמה יהודית הודיעו כי במידה והיועץ המשפטי לא ייעתר לבקשתם הם מתכוונים לעתור לבג"צ.