בנט: קורא לכולם למנוע בחירות מיותרות. כחלון: לא חושש מבחירות

השותפים הקואליציונים הבכירים מגיבים למשבר הקמת 'כאן'. לאחר שנתניהו הודיע כי אין צורך בתאגיד, ניסה שר החינוך להנמיך את הלהבות ואילו בסביבתו של שר האוצר טענו בתוקף כי התאגיד יקום

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/03/17 07:22 כא באדר התשעז

בנט: קורא לכולם למנוע בחירות מיותרות. כחלון: לא חושש מבחירות
Yonatan Sindel/Flash90, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בליכוד משוכנעים שהמשבר סביב הקמת תאגיד השידור הציבורי והדיבורים על בחירות הם אמיתיים. השר כחלון עדיין לא הגיב רשמית ולעומתו השר בנט מנסה להרגיע את הרוחות.

יו"ר הבית היהודי ושר החינוך נפתלי בנט צייץ אמש (מוצ"ש) בחשבון הטוויטר שלו, בנוגע למשבר הקואליציוני החדש. בתגובה לדברי ראש הממשלה על כך שהתחרט וכי הוא אינו רואה צורך בהחלפת רשות השידור, אמר בנט: "אני קורא לכולם לפעול באחריות ולמנוע בחירות יקרות מיותרות שיפגעו בכלכלה ובאזרחי ישראל. עם קצת רצון טוב, משבר התאגיד פתיר".

שר האוצר משה כחלון לא הגיב באופן רשמי לאיומים, אך בסביבתו אומרים כי התאגיד יקום כפי שסוכם ושהכחלון אינו חושש מבחירות. שר התיירות והשר המקשר בין הממשלה לכנסת יריב לוין, אמר שהמשבר הוא אמיתי וכי לליכוד כמפלגת שלטון יש זכות לעמוד על העקרונות החשובים לו.

מוקדם יותר אתמול בערב חזר בו ראש הממשלה רשמית מההחלטה להקים את תאגיד השידור הציבורי, כפי שסוכם בממשלה הקודמת. "שיניתי את דעתי", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו, "בעקבות פגישה שקיימתי אתמול עם עובדי רשות השידור". לדבריו, "בפגישה שמעתי סיפורים קורעי לב על עובדים מנוסים ומסורים שנשלחים הביתה בגלל התאגיד. כמו כן, התברר בפגישה שבניגוד לנתונים של משרד האוצר, עלות המשך הפעלת רשות השידור זולה בעשרות מיליוני שקלים מעלותו של התאגיד. אז בשביל מה צריך את התאגיד?".

לפניו אמר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן בראיון לחדשות 2, כי בליכוד אינם "מוכנים שהתאגיד יקום". באירוע שבת-תרבות בחיפה הוא הדגיש שבמידה ובנט וכחלון ימשיכו עם איומיהם בנוגע לתאגיד "סיכוי טוב שנלך לבחירות. לראש הממשלה ימאס מהכל, נפרק ונלך לקלפי. לא יכפו עלינו דעות והחלטות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן