הצעת חוק של ח"כ שטרן: פגיעה תקציבית במכינה שתתנגד לגיוס נשים

אחרי שהשווה את הרב לוינשטיין ל'שוברים שתיקה' ח"כ אלעזר שטרן מגיש הצעת חוק שתשלול תקציב מרבנים וראשי ישיבות שידברו נגד גיוס נשים. יאיר לפיד: "מכתב הרבנים 'המתונים' לא ראוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/03/17 11:27 יח באדר התשעז

הצעת חוק של ח"כ שטרן: פגיעה תקציבית במכינה שתתנגד לגיוס נשים
Ben Kelmer/FLASH90, צילום: Ben Kelmer/FLASH90

אתמול הציב שר הביטחון אביגדור ליברמן אולטימטום בפני ראש המכינה הקדם־צבאית בעלי וח"כ אלעזר שטרן לוקח את הצעד אפילו יותר רחוק: הצעת חוק שתטיל סנקציות על רבנים וראשי ישיבות שיביעו עמדות נגד גיוס נשים.

בעקבות התבטאויותיו של הרב יגאל לוינשטיין נגד גיוס נשים הגיש אמש ח"כ אלעזר שטרן מ"יש עתיד" הצעת חוק המבקשת להטיל סנקציות כספיות נגד רבנים וראשי ישיבות המשמיעים אמירות מסוג זה.

מדובר למעשה בתיקון לחוק המכינות הקדם־צבאיות, והוא מציע שכל מכינה קדם־צבאית שיועסקו בה אנשי סגל המטיפים נגד גיוס נשים לצה"ל או כל אוכלוסייה אחרת לא תזכה להכרה ולתקצוב ממשרד הביטחון וממשרד החינוך. כמו כן, הצעת החוק קובעת כי מכינה שתתבצע בה פעילות שעומדת בסתירה למטרות המכינות הקדם־צבאיות תאבד את ההכרה שלה - כשהמשמעות היא אובדן תקציבים, ובעיקר חוסר יכולת לבצע דחיית גיוס לתלמידים, כך שמדובר בגזר דין של סגירה מלאה על מכינה כזו.

"הרב לוינשטיין הטיל בדבריו כתם כבד על תלמידי המכינה בעלי ופגע במכינות דתיות אחרות", אמר אמש שטרן. "אני קורא לו להיענות לדרישתו הצודקת של שר הביטחון ולהתפטר מתפקידו".

גם יו"ר המפלגה של שטרן, ח"כ יאיר לפיד כנראה סיים את סיבוב ההתקרבות לציונות הדתית. בציוץ בטוויטר הוא אמר כי "הרב לוינשטיין לא יכול להישאר בתפקידו. גם מכתב הרבנים 'המתונים' בעניין שירות הנשים לא ראוי".