אביחי בוארון: "נכשיר את הקרקע בכוחות עצמנו"

בעמונה מאיימים שאם ראש הממשלה לא יפעל בהקדם להקמת יישובם החדש, הם יעשו זאת בעצמם: "40 משפחות ו-200 ילדים ללא קורת גג, החיים מזה כמעט חודשיים בתת תנאים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/03/17 08:56 יח באדר התשעז

אביחי בוארון: "נכשיר את הקרקע בכוחות עצמנו"
מטה המאבק, צילום: מטה המאבק

בזמן שרוב הקואליציה ציינה אמש (ד') ערב גיבוש בגבעת אולגה, בחוץ הפגינו עקורי עמונה ומחו על הפרת ההבטחה שניתנה להם להקמת יישוב חדש וכן על התנאים הקשים שבהם הם חיים מאז הפינוי לפני כחודשיים.

בהודעה שהוציא מטה המאבק נמסר: "הם חוגגים ואנחנו בוכים. בזמן שח"כ מקואליציה חוגגים את סיום המושב במסיבת גיבוש, הגיעו הערב לגבעת אולגה מפוני עמונה עם מאות מפגינים, בכדי למחות נגד הפינוי ובקריאה לראש הממשלה לבנות יישוב למפונים כפי שהבטיח. כזכור, ישנן 40 משפחות ו-200 ילדים ללא קורת גג, החיים מזה כמעט חודשיים בתת תנאים".

יו"ר מטה המאבק אביחי בוארון האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו, במצבם הקשה של התושבים, "הקואליציה חוגגת בעוד אנו בוכים. הקואליציה מתגבשת בעוד אנו מתפרקים וכל זאת כי ראש הממשלה לא עומד בהתחייבות החתומה על ידו להקחם את היישוב למעננו". בוארון אף איים שאם הממשלה לא תלך עמם יד ביד, הם יפעלו בעצמם ויקימו את היישוב לבדם, "אנו קוראים לראש הממשלה להקים את היישוב וזאת רגע לפני שנעלה לבד ונכשיר את הקרקע בכוחות עצמנו".

מפוני עמונה התייצבו מול חברי הקואליציה ומחו על מה שהם מכנים "הזנחה פושעת ואי עמידת ראש הממשלה בהתחייבות עליה חתם כי יוקם ישוב חדש למפונים". בנוסף לכך, טוענים במטה המאבק כי המשטרה עצרה באלימות מספר מפגינים.

[embed]

]

יש לציין כי ראש הממשלה התייחס בנאומו בערב גיבוש הקואליציה לנושא עמונה כשאמר: "אני הבטחתי הבטחה ואני אקיים אותה". בנוסף לכך דיווחו חלק מהמפגינים כי ח"כ יהודה גליק יצא אליהם במהלך הערב וחזר על כוונת נתניהו לממש את הבטחתו ולהקים עבור המפונים יישוב חדש.