ח"כ סמוטריץ': "נתניהו מבשל הקמת מדינה פלסטינית. חייבים לעצור את זה"

חבר הכנסת מהבית היהודי מאשים את ראש הממשלה בשבירה שמאלה, "הכל מתרחש בשקט ומאחורי הקלעים. נמצא את עצמנו אוכלים את הדגים הסרוחים ומגורשים מן העיר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/03/17 08:56 יז באדר התשעז

ח"כ סמוטריץ': "נתניהו מבשל הקמת מדינה פלסטינית. חייבים לעצור את זה"
הלל מאיר, צילום: הלל מאיר

ח"כ בצלאל סמוטריץ' האשים אמש (ג') בדף הפייסבוק שלו את ראש הממשלה, בכך שבמקום שינצל את השינוי בממשל האמריקני הוא מקדם בחשאי רעיון המדינה הפלסטינית.

"בשבועות האחרונים", כתב סמוטריץ', "יש יותר מידי אינדיקציות לכך שראש הממשלה מבשל בשקט בשקט מהלך של הקמת פלשתין". לדבריו ניתן להצביע על שורת התרחשויות שמעידות על כך, "הדיבורים על 'דיל' ועל וועידת שלום אזורית; הקפאת הבניה בהתיישבות מחוץ לגושים (מי שלא בונה מחוץ לגושים בעצם אומר שמדינת ישראל לא הולכת להישאר שם); הפרסומים על 'עסקה' שטראמפ מציע לאבו-מאזן לחזרה למו"מ בתמורה להקפאת הבניה בהתיישבות; הפרסומים ב'הארץ' על המגעים שניהל נתניהו עם בוז'י הרצוג להקמת ממשלת אחדות על בסיס חידוש 'התהליך המדיני'; הרצון של נתניהו לבנות 'ציר עוקף אירן' עם מדינות ערב המתונות כאשר המחיר שישראל תצטרך לשלם כדי לבנות את הציר הזה יהיה בחזית ההתיישבות".

חבר הכנסת מהבית היהודי טוען שהכל מתנהל "בשקט ומאחורי הקלעים", כשלמעט קבוצה קטנה רוב חברי הכנסת והשרים ממודרים מהמהלך. בהמשך הוא טוען שאת המחיר ישלם בסופו של דבר עם ישראל, "הוא יפתיע את כולנו בוקר בהיר אחד עם 'עסקה סגורה' שתכלול מהלך אזורי שבו הוא ינסה להגיע להבנה עם טראמפ ועם עוד כמה ראשי מדינות בעולם הערבי על גבולותיה של מדינת ישראל. הגבולות הללו יחפפו ככל הנראה את הגושים פלוס מינוס כאשר כל שאר השטח (למעלה מתשעים אחוז) ייועד לישות ערבית עתידית (מה שנתניהו מגדיר 'מדינה מינוס' שבה השליטה הביטחונית נשארת של צה"ל). ירצו הערבים יקימו אותה עכשיו, לא ירצו יקימו מתי שירצו".

סמוטריץ' מדגיש כי במידה וזה לא ייעצר כעת, הרכבת תצא מהרציף מבלי לשוב, "כשזה יקרה כבר יהיה מאוחר מידי. נמצא את עצמנו אוכלים את הדגים הסרוחים ומגורשים מן העיר" לדבריו, "אם אנחנו רוצים לעצור את זה ואנחנו חייבים לעצור את זה, אנחנו חייבים להציב לנתניהו קווים אדומים עכשיו: "דרישה לבניה מאסיבית מחוץ לגושים שתבהיר שאין ולא תהיה הקפאת בניה שמשמעותה הקמת מדינה ערבית ופינוי ישובים (אם אנחנו הולכים להישאר שם אז למה לא לבנות?!). הקמה מיידית של ישוב חלופי למפוני עמונה. החלת הריבונות על מעלה אדומים".

לסיום הוא עקץ את חבריו בליכוד כשאמר, "עכשיו בליכוד בטח יכעסו עלי מאוד ויטענו שאני סתם מאשים את רה"מ בהאשמות שווא. הם בוודאי לא מעלים בדעתם שראש הממשלה וראש מפלגתם ייקח את המדינה שאנחנו כל כך אוהבים להרפתקה מסוכנת ולא ציונית כזו. אני כמובן אשמח מאוד שיתברר שטעיתי. אבל אם לא - אז הם יצטרכו להוכיח ששלמות הארץ חשובה להם גם משלמות המפלגה", הוסיף סמוטריץ'.