שרה נתניהו: "אין מצב שראש הממשלה ייזרק מהשיירה שלו, היא שלו, לא שלי"

בני הזוג נתניהו העידו במשפט התביעה שהגישו נגד העיתונאי יגאל סרנה, שטען כי ראש הממשלה הורד ע"י אשתו במהלך נסיעה רשמית. נתניהו: "כל מה שאמר זה שקר וכזב". סרנה: "היום אני בטוח שזה קרה הרבה יותר מאשר אז"

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/03/17 16:52 טז באדר התשעז

שרה נתניהו: "אין מצב שראש הממשלה ייזרק מהשיירה שלו, היא שלו, לא שלי"
אבי אוחיון, לעמ, צילום: אבי אוחיון, לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, העידו היום (ג') בבית משפט השלום בתל לאביב במסגרת תביעת הדיבה שהגישו נגד העיתונאי יגאל סרנה.

ראש הממשלה אמר מעל דוכן העדים כי העיתונאי מידיעות אחרונות משקר בכך ש-"קבע שהיה פה מקרה שלא היה ולא נברא. כל מה שאמר זה שקר וכזב". כשנתניהו נשאל מה כל כך מפריע לו בדברים שכתב סרנה הוא ענה כי "נאמר דבר שקרי לחלוטין שנועד לומר שאנחנו פוגעים בסדרי האבטחה והביטחון החשובים ביותר של מדינת ישראל. זו לא רק השמצה והכפשה, אלא שהדבר הזה בא לידי ביטוי בכך שרעייתי שולטת במערך הביטחון של מדינת ישראל. הזוי. 'היא זורקת אותו מהשיירה ולוקחת את האבטחה לידיה?' אבסורד!".

גם שרה נתניהו העידה בבית המשפט ואמרה כי "כשהדבר הזה הובא אליי, הוא נראה לי מזעזע והזוי. אין בו נגיעה לאמת ואני כן מחפשת צדק. תבעתי בעברי וזכיתי בתביעות על הכפשות". לדבריה, "אם הייתי צריכה לתבוע על כל שקר שנאמר עליי ב-20 השנים האחרונות, רמיסת האישיות שלי ודמותי בידי התקשורת - הייתי צריכה להיות בבית המשפט יום יום, שעה שעה. תבעתי וזכיתי בתביעה והשופט סולברג כתב 'כי טפטופי הארס רומסים את דמותה', כלומר, מדי פעם אני הולכת מאחר שיש לי עוד עיסוקים. אני לא הולכת על כל שקר. בשבילם אני אמצעי להפיל את ראש הממשלה, אני החוליה החלשה".

כשפרקליטו של סרנה שאל את נתניהו אם היא מעולם לא רבה עם בעלה בנסיעות היא ענתה: ""אני רוצה להגיד לך שיש דברים שקורים בשיירה המאובטחת - מגרדים באף, אז גם על זה צריך לענות? אתה שואל אם לאורך 20 שנה רבתי עם בעלי בשיירה? לא זכור לי".

רעיית ראש הממשלה התייחסה לסרנה כשאמרה כי "מדי פעם הובא לידיעתי שהוא כתב דברים איומים. ביום גיוס ילדי, הוא כתב נגד הילד שלי דברים נוראים. הוא לא אנושי מבחינתי, הוא גובל בחוסר אנושיות. הדברים כאבו לי".

בהמשך היא סיפרה מה הניע אותה ואת בעלה להגיש את תביעת הדיבה. לדבריה, "יש דברים שאני שוקלת לתבוע. הוא אמר מקרה ש'היה', כתב דברי הזויים, שאני שולטת בשב"כ, בשיירות, ואומרת 'תזרקו את ראש הממשלה ותפקירו אותו שיאסוף טרמפים'. אין מצב שראש הממשלה ייזרק מהשיירה שלו, היא שלו, לא שלי. יש כאן הקצנה לכל הדמוניזיציה שעושים לי".

סרנה כתב לפני כשנה וחצי בדף הפייסבוק שלו, ואתמול שב ופרסם אותו, כי הגברת נתניהו הורתה על עצירת שיירת ראש הממשלה שהיתה בדרכה לירושלים ודרשה מבעלה לצאת מהרכב. לטענת בני הזוג, מדובר בעלילה שקרית. הם תובעים 280 אלף ש"ח ודורשים מסרנה להסיר את הפוסט. סרנה טוען מנגד כי מדובר בתביעה שאמורה להשתיק אותו ולפגוע בו מבחינה כלכלית.

מעל דוכן העדים אמר העיתונאי הוותיק: "היום אני בטוח שזה קרה הרבה יותר מאשר אז". סרנה אמר שלמרות שלא נכח באירוע והפרטים אולי לא הכי מדוייקים, הוא לא חשב לפנות לבקשת תגובה מלשכת נתניהו. בהמשך הוא ציין שיש לו את "כל האמצעים הדרושים והניסיון, אני יודע להבחין בין שקרנים לאלו שאינם. לחבר פאזל. יש לי חבר בכיר בשב"כ, בדקתי וניסיתי לראות את האבן משתלבת בפאזל".

פרקליטם של הזוג נתניהו, עו"ד יוסי כהן, מסר בתום הדיון: "הוכחנו שדבריו של מר סרנה הם דברי כזב ובלע שלא קרו מעולם. אני חושב שעדויותיהם של מר נתניהו וגברת נתניהו היו אמינות, מדהימות ואפילו בתום לב. אני שם מבטחי בבית המשפט שפסק הדין יהיה צודק".

חבר צוות ההגנה של סרנה עו"ד ליאור אפשטיין, מסר: "הליך משפטי אזרחי הוא מאבק בין זכויות. לתובעים יש זכות לשמם ולפרטיותם, לציבור ולנתבע יש זכות להביע דעתו ולדבר. היחס ביניהם צריך להיות מוכרע בבית משפט".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן