סערה סביב חוק המואזין. ח"כ יוגב: "חוק חברתי". ח"כ גליק: "לא זו הדרך"

"הדרך לגהנום רצוף בכוונות טובות", כך אמר ח"כ יהודה גליק שהפר את המשמעת הקואליציונית והצביע נגד. היוזם, ח"כ מוטי יוגב אמר: "ביפו וכפר קאסם ביקשו שנמשיך"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/03/17 17:07 י באדר התשעז

סערה סביב חוק המואזין. ח"כ יוגב: "חוק חברתי". ח"כ גליק: "לא זו הדרך"
אילוסטרציה: Shutterstock, צילום: אילוסטרציה: Shutterstock

"חוק המואזין" עבר היום (ד') בקריאה טרומית לאחר דיון סוער במליאת הכנסת. הצעת החוק של ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי כונתה גזענית ע"י חברי הכנסת הערבים, אך זכתה לביקורת גם מצד חברי הקואליציה. אחד מהם הוא ח"כ יהודה גליק מהליכוד.

הצעות "חוק המואזין" עברה ברוב של 55 תומכים מול 48 מתנגדים. במהלך הדיון קרעו ח"כים ערבים את הצעת החוק וחלקם אף הוצאו מהמליאה. ההצעה נועדה להסדיר את השימוש במערכות כריזה בבתי תפילה ומציעה לאסור על אדם להפעיל מערכת כריזה בבית תפילה המצוי באזור מגורים בין השעות 23:00 בלילה ל-07:00 בבוקר - במטרה להחריג את בתי הכנסת.

ח"כ יהודה גליק מהליכוד התעמת היום בראיון לגלי צה"ל, עם יוגב והסביר מדוע לא הצביע עם הקאליציה על הצעת החוק. לדבריו, "הדרך לגהנום רצוף בכוונות טובות. החוק הזה לא מוצדק. ברור שהמואזין מפריע אבל זו לא הדרך לטפל בעניין, לא עם פטיש חמישה קילו, אלא באמצעות הידברות". גליק טען שיחד עם ח"כ זוהיר בהלול מהמחנה הציוני כבר הצליח לפתור חלק מהבעיות. לטענתו נשיא המדינה והרב דוד לאו מתנגדים לחוק וראשי הקואליציה אף פנו אליו והבטיחו כי "לא באמת נעביר את החוק בהמשך".

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי, האחראי לניסוח המרוכך של החוק, טען כי מדובר ב-"חוק חברתי". לטענתו, "כשהוצאנו את החוק לאור פנו אלינו אזרחים מיפו ומכפר קאסם ואמרו לנו 'תמשיכו'. הוא בא להגן על שנתם של אלפי אזרחים, בשום דת, לא ביהדות ולא באסלאם, לא עובדים לאללה או לאלוהים דרך הפרעה והפגיעה בזולת. היום אפשר לקום עם שעון מעורר או אפליקציה ולא צריך לעשות זאת על חשבון מנוחתם של אחרים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן