צפו: ביקורת על התנהלות כוח מג"ב

בסרטון ערוך נראים קבוצת ערבים תוקפים ג'יפ מג"ב סמוך לרמאללה, ללא תגובת הכוח. בסרטון מצלמת האבטחה התמונה נראית מעט שונה. ח"כ סמוטריץ': "אם זו רוח צה"ל החדשה אז כל מי ששותף לה צריך ללכת הביתה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/03/17 07:26 ז באדר התשעז

ערבים רעולי פנים יידו אבנים על ג'יפ וחיילי מג"ב ללא תגובה מיידית מצד הלוחמים. כך נראה בסרטון שצולם והופץ שלשום (ו') ומעורר תגובות חריפות של גולשים ואנשי ציבור.

ביום שישי האחרון, במהלך הפגנה בכפר נבי סלאח הסמוך לרמאללה, נותר אחד הרכבים הצבאיים ועליו שני לוחמים, לבדו בתחנת דלק הסמוכה לכפר. קבוצת ערבים ניצלו את העובדה שהנהג לא הצליח להנעו והחלו לתקוף את הלוחמים בידויי אבנים.

לפי הסרטון נראה שהלוחמים לא הגיבו מיד לאירוע האלים ורק לאחר כחצי דקה התוקפים הערבים ברחו, ככל הנראה לאחר שאחד מהלוחמים ירה לעברם באמצעי לפיזור הפגנות. ברשתות החברתיות מיהרו להגיב ולהעביר ביקורת על תפקוד הכוח. בין היתר נרשם "בושה לצה"ל", "וזה כמובן: אפקט אזריה", "מפחדים מהמפקדים" ועוד.

[embed]

]

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב גם הוא על התמונות וציץ בדף הטוויטר שלו כי "מי שהיה בג'יפ הזה והמפקדים שלהם צריכים ללכת הביתה היום. אם זו רוח צה"ל החדשה אז כל מי ששותף לה צריך ללכת הביתה".

במשמר הגבול טוענים כי "מדובר בסרטון ערוך ומגמתי המציג שניות בודדות בהילוך איטי ובהילוכים חוזרים, מתוך פעילות מבצעית שנערכה במקום", לדבריהם, "במהלך הפעילות שכללה מספר צוותים, התמקמו הלוחמים בתחנת הדלק. בעקבות הפרות הסדר שהיו במקום בוצע ירי של אמצעים לפיזור הפגנות לעבר עשרות המתפרעים שהתעמתו עם הכוחות".

במשמר הגבול ציינו כי "המתפרעים ניצלו מספר שניות במהלכן הג'יפ כבה, התקרבו אליו תוך יידוי אבנים מסיבי שנמשך שניות בודדות כאמור. בתגובה אחד הלוחמים ביצע ירי של אמצעים לפיזור הפגנות, ובעקבותיו המפגינים נמלטו והצוות נסע מהמקום והמשיך במשימתו. נציין כי במהלך הפעילות נעצר אחד המתפרעים ובהמשך צפויים להתבצע מעצרים נוספים".

יש לציין כי הסרטון הראשון אכן נראה ערוך וכולל הילוכים חוזרים של כnה שניות בודדות. עם זאת בסרטון מצלמת ההאבטחה של תחנת הדלק, נראה שמתחילת התקיפה המתוכננת ועד לבריחת התוקפים עוברות שניות ארוכות שיכלו להיגמר באסון

[embed]

]