צפו: מתבצרי הבית האחרון בעפרה פונו ע"י המשטרה

המתבצרים האחרונים פונו ע"י כוח יס"מ. במשטרה הדפו את הטענות על אלימות מצדה, "דברי בלע שאין להם אחיזה במציאות". בעפרה טענו כי כוחות יס"מ נקטו ב-"אלימות קשה ובלתי מוצדקת"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/03/17 12:58 ג באדר התשעז

צפו: מתבצרי הבית האחרון בעפרה פונו ע"י המשטרה
צעירי עפרה, צילום: צעירי עפרה

המתבצרים האחרונים בעפרה פונו היום (ד') ע"י כוח יס"מ. לאחר שניסיונות ההידברות מצד גורמי משטרה ותושבים מעפרה כשלו, החליטו במשטרה לעלות לגג הבית האחרון ולפנות את אחרוני הצעירים ששהו עליו.

על גג הבית האחרון התבצרו החל מאתמול כשלושים צעירים, אך בזמן הפינוי עצמו נותרו על הגג 7 מתבצרים בלבד. הצעירים לא שהו לבקשות הגורמים השונים לרדת והחליטו על אף תנאי הקור הקשים והגשם לדבוק במקומם. פעילים ששהו במקום הביעו את חששם מפני פינוי אלים, זאת על רקע הטענות השונות שהופנו כלפי המשטרה עד כה.

ועד הפעולה של עפרה האשים את המשטרה באלימות ואמר כי "כוחות היס"מ שהשתתפו בפינוי הפעילו אמש אלימות קשה ובלתי מוצדקת כלפי בני נוער ומבוגרים שבקשו לבטא את זכותם הדמוקרטית למחאה לא אלימה נגד הרס הבתים בלב עפרה. המתיישבים נהגו בצורה מרוסנת , אך לצערנו כוחות הפינוי התנפלו בכוחניות על השוהים בבית משפחת כפיר ונהגו בהם אלימות ללא כל סיבה. 17 מהנערים נפצעו".

בהמשך הם קראו לראש הממשלה והשר לביטחון הפנים, לפתוח בבבדיקת אירועי הפינוי: "ועד עפרה קורא לראש הממשלה לשר לבטחון פנים גלעד ארדן ולמפכל המשטרה לבדוק לעומק את האלימות שהופעלה במהלך הפינוי. תושבי עפרה הינם אזרחים שומרי חוק וזכותם לבטא מחאה על הרס ועלול ללא תוכלת ואין שום הצדקה לנהוג כלפיהם באלימות לשמה".

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=6oJm_GuLVoY[/embed]

(צילום: צעירי עפרה)

במשטרה לא נשארו חייבים וטענו מנגד שמדובר בשקרים. "משטרת ישראל", כך נכתב בהודעה מטעמה, "ביצעה את משימת הפינוי בעפרה (וכפי שהיה גם בעמונה) בשקיפות מלאה עם נגישות לכל כלי התקשורת ששהו בשטח וצילמו את כל שלבי הפינוי. הצילום התבצע מטווח אפס ומלב ההתרחשות. למותר לציין כי מדובר בדברי בלע שאין להם אחיזה במציאות ואלה נועדו לייצר מצג שווא".

לטענת המשטרה, "העובדות הנכונות הן: לבתי החולים פונו אמש 10 פצועים כאשר 8 מתוכם הינם שוטרים שסבלו מחבלות ופציעות שונות (בנוסף על אלו ישנם עוד שוטרים רבים שנחבלו, טופלו במקום ושבו לפעילות). האלימות הופנתה אל ועל השוטרים, וכל מי שנכח אמש בעפרה או שנחשף לחומרי התיעוד הרבים מהפינוי, יכול היה להיווכח בעצמו לעובדה כי השוטרים והשוטרות ביצעו את משימת הפינוי, באיפוק רב ובמקצועיות, תוך הידברות, סבלנות וסובלנות".

במשטרה האשימו דווקא את הנערים באלימות, "עקב התנגדותם האלימה של המתבצרים, ובפרט בבית האחרון (שרובם המוחלט כלל אינם תושבי עפרה!). במצבים בהם המתבצרים בחרו להתפרע, לתקוף ולהתנגד באופן אקטיבי לפינויים, לא הייתה ברירה אלא להפעיל כוח סביר ומידתי אשר היה דרוש לשם הרחקתם מהבתים והשלמת המשימה".

(צילום: צעירי עפרה)